UN DOSAR NEREZOLVAT : DISPARITIA FLOTEI ROMANIEI, A PATRA CA MARIME DIN LUME …
Dosarul FLOTA – Remember
Cu 130 de oameni cercetati, 80 de acuzati si niciun prejudiciu, Dosarul “Flota” intra in galeria marilor fraude economice din Romania sfarsitului de secol XX, perioada in care tara noastra a iesit din “epoca de aur” si a intrat in “epoca tepelor“.
Cum au disparut “fara urma” 286 de nave?
Odata, demult, Romania “inventa” exploatarea la scara industriala a petrolului, nascocea primul avion cu reactie, sau era intre primele trei tari care utilizau laserul in industrie.
Ei bine, am fost mai mult decat atat, vorba poetului – am avut si a patra flota maritima (comerciala) a lumii. O tempora, o mores !
La ora actuala, din toata flota romaneasca nu mai exista decat un munte de dosare penale care pluteste prin tribunalele patriei.
La începutul anului 1990, Flota maritimă de transport ROMANEASCA deţinea 288 nave, cu un tonaj de 5.614,0 mii tdw., restructurată astfel :
– 188 cargouri de mărfuri generale – 1.444 mii tdw. (25,6%); – 12 tancuri petroliere – 1.090 mii tdw. (19,5%); – 70 mineraliere – 2.979 mii tdw. (53,2%); – 18 nave specializate – 101 mii tdw. (1,7%).
În funcţie de anii de vechime, situaţia se prezenta astfel:
– 30 nave sub 5 ani (10,4%); – 69 nave între 5 – 10 ani (24,1%); – 91 nave între 10 – 15 ani (31,1%); – 44 nave între 15 – 20 ani (15,3%); – 54 nave peste 20 ani.
Din punct de vedere al organizării, flota maritimă de transport era administrată de două companii de navigaţie: Întreprinderea de Exploatare a Flotei Maritime (I.E.F.M.) „Navrom“ Constanţa – 275 nave (5.380,0 mii tdw.) şi Întreprinderea de Comerţ Exterior (I.C.E.) „Navlomar“ Bucureşti – 11 nave (225,0 mii tdw.). De asemenea, exista şi compania mixtă „Roliship“ – 2 nave (9.600,0 tdw.), la care 51% din acţiuni erau deţinute de I.E.F.M. „Navrom“ Constanţa, iar 49% din acţiuni aparţineau companiei libiene „Lafico“.
Până la sfârşitul anului 1989, activitatea flotei maritime de transport a fost monopol de Stat, reprezentat prin I.C.E. „Navlomar“ Bucureşti, care prelua prin contracte de cărăuşie mărfurile aparţinând întreprinderilor de comerţ exterior. La 1 ianuarie 1990, cu toate că flota maritimă (în special cea de petroliere şi mineraliere) era intens exploatată, I.E.F.M. „Navrom“ Constanţa înregistra o datorie externă de 29 milioane dolari.
În anul 1990, în baza Decretului-lege nr. 50/ 1990, 24 de nave au fost vândute de I.E.F.M. „Navrom“ Constanţa, dintre care 19 aveau expirată durata de exploatare normată.
În august 1990, conform H.G. nr. 494/ 9 mai 1990, I.E.F.M. „Navrom“ Constanţa a fost divizată în trei societăţi comerciale pe acţiuni: S.C. „Petromin“ S.A. (specializată în exploatarea navelor petroliere şi mineraliere), S.C. „Navrom“ S.A. (specializată în exploatarea cargourilor de mărfuri generale) şi S.C. „Romline“ S.A. (specializată în exploatarea navelor portcontainere, ro-ro, ferry-boat şi cargouri de mărfuri generale), care şi-au împărţit navele în baza unui protocol semnat la 9 august 1990.
Ulterior, cele trei companii au fost transformate în societăţi comerciale pe acţiuni, specializate în transporturi de mărfuri şi pasageri, cu nave proprii sau închiriate, exploatarea mineralierelor şi petrolierelor, activităţi de brokeraj, repararea, cumpărarea şi vânzarea de nave.
La sfârşitul anului 1993, flota maritimă românească deţinea 244 de nave, totalizând 5.303.664 tdw. (94% faţă de 1 ianuarie 1990), structurate astfel: – „Navrom“: 84 nave (691.860 tdw.) şi deţinea 51% acţiuni în cadrul societăţii mixte „Roliship“ (6 nave – 28.800 tdw.), „Romline“: 77 nave (630.968 tdw.), „Petromin“: 70 nave (3.742.546 tdw.) şi deţinea 50% acţiuni în cadrul unor societăţi mixte (6 nave – 517.954 tdw.).
De asemenea, existau cinci companii cu capital privat: 13 nave (238.290 tdw.).
În perioada 1990-2001, în şantierele navale româneşti au fost construite 19 nave (702.000 tdw.), dar, fapt demn de reţinut, procesul de fabricaţie a acestora era început înainte de 1990!
În octombrie 2001, mai erau înscrise sub pavilion românesc 45 de nave (564.843 tdw.), adică 10% din cele existente la 1 ianuarie 1990
În privinţa flotei fluviale româneşti, situaţia este diferită faţă de cea înregistrată de flota maritimă, neputându-se vorbi despre dispariţia acesteia.
În ceea ce priveşte Flota de Pescuit Oceanic, construită parcă în conformitate cu sloganul propagandistic „Nici o masă fără peşte oceanic!“, din aceasta nu a mai rămas nimic, cazul privatizării Companiei Române de Pescuit Oceanic (C.R.P.O.), provocând o adevărată reacţie în lanţ. În urma unei anchete a fost descoperită o întreagă contrabandă cu nave din patrimoniul companiei. Ca şi în cazul „Petromin“, dosarul „C.R.P.O.“ ascunde, dincolo de evidentele abateri de la lege, comise de managerul societăţii şi de cumpărătorii „strategici“, acte de corupţie necercetate până la capăt.
Concluziile anchetei au condus spre vârfurile F.P.S. şi chiar mai departe.
În prezent, pavilionul românesc mai este arborat doar pe petrolierul „Histria Topaz“, ex-„Bucşani“ (39.184 tdw. construit în anul 1987), cargoul „Albatros“, ex-„Dej“ (8.750 tdw., construit în anul 1977), navele tip ferry-boat „Eforie“ (12.000 tdw., construită în anul 1991) şi „Mangalia“ (12.000 tdw., construită în anul 1988), precum şi navele tip ro-ro „Sammarina A“, ex-„Păltiniş“ (3.974 tdw., construită în anul 1984) şi „Sammarina M“, ex-„Paşcani“ (4.100 tdw., construită în anul 1982). Oficial, singurii armatori ai României sunt „Petrom“ (deţine nava „Histria Topaz“), C.F.R. „Marfă“ (deţine navele ferry-boat „Eforie“ şi „Mangalia“) şi afaceristul Stere Samara, care a deţinut navele tip ro-ro „Sammarina M“ şi „Sammarina A“, pe care le-a vândut, însă, unor firme de investiţii financiare din Panama, care nu au solicitat radierea de sub pavilion românesc.
De asemenea, la aceştia se mai adaugă firma „Mihei Shipping“ a armatorului Andrian Mihei.
Acuzat de propria putere
Ziarul “Financiarul” a prezentat dosarul “Flota” asa cum a iesit el pentru prima oara din “malaxorul” anchetatorilor.
Multe dintre deciziile luate de oficiali guvernamentali fata de navele romanesti au fost pur si simplu stupide, asta ca sa ne exprimam gingas. Altele pot fi catalogate drept rau intentionate. Ramane ca dumneavoastra sa judecati, pentru ca instanta a decis ca nu exista niciun prejudiciu in toata afacerea.
Retine atentia faptul ca dosarul ce il incrimineaza pe Traian Basescu de “scufundarea” flotei romanesti – cazul Petromin – nu a fost deschis de adversarii politici din PSD, ci de colegi din Partidul Democrat, chiar pe vremea cand Traian Basescu se afla la putere.
Instrumentat pentru prima oara in 1999 (procuror general era chiar Mircea Criste, un fost membru PD), dosarul il acuza pe Traian Basescu de faptul ca, in 1991, in calitate de ministru al transporturilor, a semnat celebrul contract de asociere cu firma norvegiana “Klaveness” careia, practic, i-au fost vandute 16 nave maritime cu un dolar bucata.
In urma acestui contract, partea romana s-a ales fara nave, dar si cu datorii de aproximativ 20 de milioane de dolari la o banca din Oslo.
Capetele de acuzare
Acuzatiile au fost constituite pe baza verificarilor facute de Directia Generala a Controlului Financiar de Stat la Compania de Navigatie Maritima Petromin SA Constanta. In dosar sunt consemnate urmatoarele ilegalitati:
– In toate cazurile, infiintarea companiilor din strainatate (ale Petromin – n.r.) nu au avut aprobarea Guvernului Romaniei asa cum prevad dispozitiile Decretului-lege nr. 104 din 30 martie 1990. Documentele de infiintare si functionare a acestor companii au fost aprobate de Basescu Traian – ministrul transporturilor.
Navele apartinand Petromin SA Constanta au arborat pavilion liberian tot prin ordin al ministrului transporturilor, incalcandu-se astfel dispozitiile Decretului nr. 443/1972, ramas in vigoare pana la aparitia Ordonantei Guvernului Romaniei nr. 42 din 29 august 1997, cand a fost abrogat in mod expres de guvernarea CDR. Prejudiciul produs Petromin SA Constanta prin managementul necorespunzator in perioada 1991-1999 este estimat la peste 150 de milioane de dolari.
Falimentul profitabil. Pentru cine?
Petromin a disparut in urma unor decizii menite a o face profitabila. Cel putin asa au sustinut cei implicati in afacere, in frunte cu Traian Basescu.
Potrivit documentelor de la Parchet, in baza unei note a Ministerului Transporturilor (fara numar si data), pe 31 martie 1991 s-a stabilit necesitatea obtinerii unui credit de 45 de milioane de dolari pentru retehnologizarea a 15 nave apartinand Petromin.
Peste nici doua saptamani, pe 11 aprilie, Traian Basescu, in calitate de ministru al transporturilor, semna la Oslo, impreuna cu reprezentantii Petromin si ai firmei norvegiene Klaveness, o scrisoare de intentie prin care se convenea infiintarea unei companii mixte romano-norvegiene, cu sediul in Liberia, pentru exploatarea a 16 nave romanesti. Conditia era ca partea norvegiana sa asigure obtinerea acelui credit de 45 de milioane de dolari necesar retehnologizarii navelor.
Doar şase nave mai arborau drapelul tricolor în 2010
Aşadar, din întregul parc de nave ale flotei maritime comerciale, care reprezenta o mândrie naţională înainte de 1990, doar şase nave mai arborau drapelul tricolor, în iunie 2010, ceea ce, practic, nu mai reprezintă o flotă. Cu umor negru, marinarii flotei româneşti au denumit-o „Bermude“, aceasta dispărând „misterios“ într-o zonă localizată într-un triunghi ale cărui vârfuri, numite Tranziţie – Corupţie – Incompetenţă, s-au aflat situate în România anilor ’90.
1. Conform specialiştilor englezi, flota României era a 4-a din lume la acea dată; potrivit altor clasamente şi opinii, flota românească era a 9-a sau a 10-a din lume.
2. Din total, 105 unităţi navale erau scoase din exploatare pentru reparaţii sau casare, iar 47,6% ridicau probleme de retehnologizare.
FOARTE INTERESANT!
Dosarul “Flota” – pe scurt
Dosarul “Flota” a fost instrumentat, pentru prima oara, in 1999;
Paguba produsa statului romana fost estimata de anchetatori la peste 11.000 de miliarde de lei;
Initial au fost cercetate 136 de persoane (80 puse sub acuzare)ca ar fi inceput si derulat fraudulos asocierea Petromin SA Constanta cu grupul de firme private Torvald Klaveness Oslo;
In august 2004, pentru 51 dintre acuzati procurorii au separat faptele;
Printre cei trimisi in judecata pentru comiterea unor fapte penale “in legatura directa cu modul defectuos in care si-au exercitat,cu stiinta, atributiile de serviciu” sunt fostii ministri ai transporturilor, Paul Teodoru si Aurel Novac, fostul presedinte al Fondului Proprietatii de Stat, Radu Ovidiu Sarbu, fostii secretari de stat Calin Dragomir Marinescu, Gheorghe Adrian Marinescu si Viorel Oancea;
In 2005, procurorii DNA au separat faptele lui Traian Basescu de cele ale restului inculpatilor, motivandu-se ca seful statului beneficiaza de imunitate;
In septembrie 2007 a fost finalizata o expertiza care a costat 140.000 de lei, prin care s-a tras concluzia ca nu a existat prejudiciu in dosarul “Flota“;
In urma ultimei expertize realizate in februarie 2008, toti cei pusi sub acuzare au fost scosi de sub urmarire penala. Cu exceptia lui Traian Basescu. Este insa greu de crezut ca dupa ce nu va mai fi presedintele Romaniei va mai fi acuzat de ceva intrucat nu exista… prejudiciu.
Si totusi, unde sunt vapoarele?
Traian Basescu a fost sau nu vinovat, asta nu o vom afla niciodata. La un moment dat insa, a scapat o pista foarte interesanta catre anchetatori. El a declarat ca navele cele mai bune din contractul cu Klaveness au ajuns la un membru PSD si la un taranist.
“S-au batut pentru ele. Ei le-au cumparat”– declara Traian Basescu.
Niciuna dintre institutiile statului nu a mers pe aceasta idee, a gasirii “corpului delict“. Surse politice ne-au confirmat insa partial declaratiile din urma cu cinci ani, facute de actualul presedinte.
Cel putin 25 dintre navele Petromin apartin unor armatori romani, acum importanti oameni de afaceri in judetul Constanta. Concluzia este una trista pentru noi, hilara pentru cineva “din afara“:
Aproape 300 de nave au disparut, dar nimeni nu este vinovat. Nu exista prejudiciu, nu exista fapta penala.
Pentru amuzamentul dumneavoastra, sa va pomenim despre cazul unui sef de serviciu la Navrom, acuzat de abuz in serviciu, fals intelectual si uz de fals.
In timp ce era cercetat penal a reusit performanta sa devina… director economic la Penitenciarul Poarta Alba, cu gradul de maior.
Justitia romana poate fi mandra ca, asemenea savantilor care au cutreierat Triunghiul Bermudelor, a emis doar teorii judiciare. Lipseste doar ipoteza extraterestrilor si a portii catre o alta lume…
PUTETI VEDEA MAI JOS LISTA NAVELOR ROMANESTI REBOTEZATE, CARE INCA NAVIGAU PE MARILE SI OCEANELE LUMII ( 141 ) SI NOII LOR PROPIETARI:
In dosarul Flota sunt implicati cateva zeci de factori de decizie din acea vreme, inclusiv Vacaroiu, care pe atunci era sef la FPS.Vacaroiu singur nu putea pune la cale aceasta megaescrocherie.S-a lucrat in grup…Ce vedem acum este ca nimeni nu a fost gasit vinovat si pedepsit…
Traianica, „fuga fuga” sa te duci
Dupa flota s-o aduci …
p.s.: Cum este posibil ca in 20 de ani, Romania sa nu mai fi construit nicio nava proprie, macar unu-doua pescadoare.
Acesti oameni de meserie, dupa ce au intrat in politica, au urat meseria avuta, fostul loc de munca si interesele patriei.
da de afacerea Katunis ,nimic/nimic. existat un jurnalist care ,dupa ce a prezentat tpemna ecran un document semnat de vacaroiu,care nu ,,stia,,nimic Eugen Mandric adisparut din jurnalistica
Katunis ala a fost un armator grec care a incercat printre primii sa cumpere pe nimic vase comerciale romanesti.A fost plimbat si pe la televiziunea „libera” si s-a vorbit de el o perioada in presa de atunci.
Asa, si ce doriti sa spuneti in legatura cu acest Katunis ?
Cat de mult conteaza daca a flota a ajuns la Katunis sau la norvegieni sau si la el si norvegieni, atata vreme cat vinovati nu exista, dosarul „Flota” e ingropat, Baselu’ are inca imunitate si se se jura ca n-a semnat nimic si ca nu stie nimic, chiar daca a fost ministrul transporturilor atunci cand flota a disparut ?
Da, asa e, atita timp cit nu exista vinovati, nimic nu mai conteaza, insa imi spun si eu o parere umila, de femeie nestiutoare… Oare daca s-ar afla numele cumparatorului, nu s-ar putea trage la respundere si arata contractul si toata documentatia de cumparare a vaselor si confruntata cu vinzatorul fata in fata !!! Zic si eu !!!
Se cunosc cumparatorii, dar nu pot fi trasi la raspundere.Ei au cumparat si nu au nici o vina daca ai nostri le-au vandut pe nimic acele vase. Pedepsiti pot fi cei care au instrainat flota,dar pentru asta dosarele trebuie sa-si urmeze cursul,dar asta se poate intampla dupa ce actualul preseinte isi va termina mandatul si nu va mai putea beneficia de imunitate.Oricum, trebuie vazut ce e de facut in urmatoarele luni,pentru ca s-ar putea sa intervina si prescriptia faptelor.
In „justitia” noastra (mai bine zis a lor), dosarele dispar cu viteza luminii si nimeni nu raspunde, este o parodie de justitie; daca tot i-au copiat pe americani, in ce au ei mai rau, de ce nu au copiat si sistemul juridic ,al juratilor, care este mai putin supus coruptiei?
Încă o data…..Asemenea afaceri în lipsa Securității nu exista. Ce îndatoriri are acest aparat, fata de puterile care sapa nunumai România dar cât orice tara cu resurse, numai ei știu cât și din ce cauza. Prin urmare lăsați păpușile din fata și vedeți un pic mai adânc…cretinilor
Cate comentarii anti-Baselu’,cate jigniri ca la usa cortului,prapaditilor….Nici un cretin de p-aici nu judeca o clipa faptul ca Baselu NU PUTEA vinde de unul singur navele patriei. Nici un imbecil din toti comentatorii lu’ peshte prajit nu judeca faptul ca daca ar fi existat MACAR UN SINGUR DOCUMENT semnat de Basel omu’ nu era doar suspendat ci bagat la pripon…
Nu mai pot de placere cand ma lovesc de imbecili ca tine, care habar nu au despre ce vorbesc, dar fac propaganda de rahat in apararea Basescului.
Tu nu ai aflat pana acum, ma prapaditukle, ca Basescu a fost ministrul TRANSPORTURILOR si ca a fost si marinel ?
Cum iti inchipui tu, prostovane, ca o flota ca cea a Romaniei,care se situa printre cele mai mari din lume si pe primele locuri in Europa, putea sa dispara fara sa stie Basescu ?
Vaxile, din doua una, tu ori esti prost, ori…esti prost !
Cam ce crezi ca asi putea discuta eu cu un fraier cu cioc ca tine ?
Informeaza-te,bai amaratule, si pe urma poate am sa te bag in seama !
In articolul de mai sus se prezinta foarte frumos ce companii si ce patroni detineau navele care compuneau flota romaneasca. Si vreti sa spuneti ca toti acesti actionari (care aveau in spate sute de oameni in consiliile de administratie) au stat cu mana in san si s-au facut ca nu vad cum d-nul Basescu le vinde navele? parca-l si vad pe Base dand anunturi de licitatie in ziar(singur), participand la negocieri (singur) si semnand actele de vanzare (singur). Inseamna ca am avut cel mai tare presedinte pe care l-am fi putut avea „ever”! Bravo Base…esti mai tare ca Putin!
Se pare ca d-ta nu ai cunostinta de faptul ca navele respective erau proprietate de stat si ca in consecinta compania de navigatie era condusa de director, subordonat unei centrale care raspundea in fata ministerului si a Fondului Proprietatii de Stat. In dosarul Flota au fost cercetati peste 100 de domni, dar nu a facut efectiv puscarie decat directorul Marinescu zis Sogunul.
In rest,nimeni nu a fost gasit raspunzator,de parca flota s-ar fi praduit singura.
Cat despre renumitul domn Base, nu putem sa nu-l admiram cand ne spune ca el, ca ministru al transporturilor, nu a stiut nimic despre vanzarea Flotei si ca nici macar nu s-a putut opune escrocilor din subordinea sa care au distrus-o.
Unde mai pui ca era si om politic si ca ar fi putut,macar ca fost marinel ce era, sa iasa in mass media si sa isi exprime revolta si opozitia.
Probabil ca nu a facut-o, pentru ca e un tip timid…
Știu ca singura replica o sa fie că-s basist dar mințiți cu nerușinare. Băsescu n-a vândut nimic ci PSD-ul, aliatul pulsului. Poate faceți o ancheta și pe vânzarea Romtelecom sau cum nevasta lui Tăriceanu a încasat 1milion de euro comision la contractul cu fort fiind notar de 3 luni de zile. Asa sa ne arătați ca voi nu manipulați.
PNL, partidul trădător de la Tatarasce, continuând cu Patriciu, Tăriceanu și Antonescu. Mereu au fugit și s-au aliat cu comuniștii…
‘Cele 16 nave aflate în contracte de management cu grupul Klaveness au rămas în proprietatea CNM Petromin SA (cu drept de dispoziţie asupra lor) până în 1999-2000, când acestea au fost vândute la licitaţie. Sumele realizate din vânzarea celor 16 nave au fost în cuantum de 63.134.735 USD. Decizia vânzării navelor nu a aparţinut Ministerului Transporturilor, ci a aparţinut FPS şi AGA a CNM Petromin SA, întrucât FPS şi nu Ministerul Transporturilor erau acţionarul majoritar al CNM Petromin SA”,
D-ta esti de parere ca dl. Basescu, la vremea aceea ministru al transporturilor care avea in subordine si flota Romaniei, printre cele mai importante din lume,nu a avut nici un rol in vanzarea acesteia?
Chiar crezi ca poate fi vandut ceva intr-un minister, fara stirea si acordul ministrului de resort ?
Disparitia a zeci de mii de vagoane si locomotive tot fara stirea ministrilor transporturilor sa se fi petrecut ?http://www.antena3.ro/actualitate/exces-de-putere-disparitie-trenuri-vagoane-locomotive-cfr-371400.html
Comentariu de Miron Scorobete |
14/08/2016
| Răspunde
Flota a fost luată de catre ALAFUNZOS in Grecia care a folosit-o pina sau distrus navele si nu le-a reparat niciodată si acum ruginesc 2 nave in Perama pe 30/9 e procesul lui A lafunzos dar probabil iar iese fata curată.
NU AȚI AVUT NICI CAP NICI MINTE nici UNUL CA dacă erați DEȘTEPȚI ați FII închiriat navele LA EUROPENI SI cu chiria anuală la FIECARE navă închiriată AȚI fii plătit ALOCAȚII LA COPIII ROMANILOR DE 400 LEI lunar să nu le mai fii plecat mamele prin EUROPA să facă BANII NECESARI traiului zilnic fără să stie că este posibil să se întoarcă în sicrie LA COPIII si părinții NOSTRII.ASA că AȚI FOST cu TOȚII prosti că nu AȚI STIUT să FACEȚI DIN 5 LEI 5 milioane DE EURO ..
Eu, iubite cetitoriule, nicăirea n-am aflatŭ nici un istoric, nici latin, nici leah, nici ungur, şi viiaţa mea, Dumnezeu ştie, cu ce dragoste pururea la istorii, iată şi pănă la această vârstă, acum şi slăbită. De acéste basne să dea seama ei şi de această ocară. Nici ieste şagă a scrie ocară vécinică unui neam, că scrisoarea ieste un lucru vécinicŭ. Cândŭ ocărăsc într-o zi pre cineva, ieste greu a răbda, dară în véci? Eu voi da seama de ale méle, câte scriu. Făcutu-ţ-am izvod dintăiaşi dată de mari şi vestiţi istorici mărturii, a cărora trăiescŭ şi acum scrisorile în lume şi vor trăi în véci. Şi aşa am nevoit, să nu-mi fie grijă, de-ar cădea această carte ori pre a cui mână şi din streini, carii de-amăruntul cearcă zmintélile istoricilor. Pre dânşii am urmat, care vezi în izvod, ei pavăţa, ei suntŭ povaţa mea, ei răspundŭ şi pizmaşilor neamului acestor ţări şi zavistnicilor. Putérnicul Dumnezeu, cinstite, iubite cetitoriule, să-ţi dăruiască după acéste cumplite vremi anilor noştri, cânduva şi mai slobode veacuri, întru care, pe lângă alte trebi, să aibi vréme şi cu cetitul cărţilor a face iscusită zăbavă, că nu ieste alta şi mai frumoasă şi mai de folos în toată viiaţa omului zăbavă decâtŭ cetitul cărţilor. Cu cetitul cărţilor cunoaştem pe ziditoriul nostru, Dumnezeu, cu cetitul laudă îi facem pentru toate ale lui cătră noi bunătăţi, cu cetitul pentru greşalele noastre milostiv îl aflăm. Din Scriptură înţelégem minunate şi vécinice fapte puterii lui, facem fericită viiaţa, agonisim nemuritoriŭ nume. Sângur Mântuitorul nostru, domnul şi Dumnezeu Hristos, ne învaţă, zicândŭ: Čńďèňŕèňĺ ďèńŕíiŕ, adecă: Cercaţi scripturile. Scriptura departe lucruri de ochii noştri ne învaţă, cu acéle trecute vrémi să pricépem céle viitoare. Citéşte cu sănătate această a noastră cu dragoste osteneală.
De toate fericii şi daruri de la Dumnezeu voitoriŭ
Miron Costin, care am fost logofăt mare în Moldova
acum serios-si de VACATROIU nimic-el avea semnatura finala-!
ApreciazăApreciază
In dosarul Flota sunt implicati cateva zeci de factori de decizie din acea vreme, inclusiv Vacaroiu, care pe atunci era sef la FPS.Vacaroiu singur nu putea pune la cale aceasta megaescrocherie.S-a lucrat in grup…Ce vedem acum este ca nimeni nu a fost gasit vinovat si pedepsit…
ApreciazăApreciază
Traianica, „fuga fuga” sa te duci
Dupa flota s-o aduci …
p.s.: Cum este posibil ca in 20 de ani, Romania sa nu mai fi construit nicio nava proprie, macar unu-doua pescadoare.
Acesti oameni de meserie, dupa ce au intrat in politica, au urat meseria avuta, fostul loc de munca si interesele patriei.
ApreciazăApreciază
da de afacerea Katunis ,nimic/nimic. existat un jurnalist care ,dupa ce a prezentat tpemna ecran un document semnat de vacaroiu,care nu ,,stia,,nimic Eugen Mandric adisparut din jurnalistica
ApreciazăApreciază
Katunis ala a fost un armator grec care a incercat printre primii sa cumpere pe nimic vase comerciale romanesti.A fost plimbat si pe la televiziunea „libera” si s-a vorbit de el o perioada in presa de atunci.
Asa, si ce doriti sa spuneti in legatura cu acest Katunis ?
Cat de mult conteaza daca a flota a ajuns la Katunis sau la norvegieni sau si la el si norvegieni, atata vreme cat vinovati nu exista, dosarul „Flota” e ingropat, Baselu’ are inca imunitate si se se jura ca n-a semnat nimic si ca nu stie nimic, chiar daca a fost ministrul transporturilor atunci cand flota a disparut ?
ApreciazăApreciază
Da, asa e, atita timp cit nu exista vinovati, nimic nu mai conteaza, insa imi spun si eu o parere umila, de femeie nestiutoare… Oare daca s-ar afla numele cumparatorului, nu s-ar putea trage la respundere si arata contractul si toata documentatia de cumparare a vaselor si confruntata cu vinzatorul fata in fata !!! Zic si eu !!!
ApreciazăApreciază
Se cunosc cumparatorii, dar nu pot fi trasi la raspundere.Ei au cumparat si nu au nici o vina daca ai nostri le-au vandut pe nimic acele vase. Pedepsiti pot fi cei care au instrainat flota,dar pentru asta dosarele trebuie sa-si urmeze cursul,dar asta se poate intampla dupa ce actualul preseinte isi va termina mandatul si nu va mai putea beneficia de imunitate.Oricum, trebuie vazut ce e de facut in urmatoarele luni,pentru ca s-ar putea sa intervina si prescriptia faptelor.
ApreciazăApreciază
CUM ERAU CONFISCATE CASELE CUMPARATE -DE BUNACREDINTA-CONF.LEGII 112SI NU A FOST TRAS LA RASPUNDERE VANZATORUL?
ApreciazăApreciază
si ce putem face ,ptr ca vinovatii sa plateasca ?
ApreciazăApreciază
JUstitia ar trebui sa-si faca treaba.Recent a fost redeschis Dosarul Flota avandu-l ca suspect pe Basescu…
ApreciazăApreciază
Redeschidea Dosarului Flota ar fi normal sa scoata la suprafata excrocheriile diverse si sa readuca navele de unde au fost instrainate.
ApreciazăApreciază
In „justitia” noastra (mai bine zis a lor), dosarele dispar cu viteza luminii si nimeni nu raspunde, este o parodie de justitie; daca tot i-au copiat pe americani, in ce au ei mai rau, de ce nu au copiat si sistemul juridic ,al juratilor, care este mai putin supus coruptiei?
ApreciazăApreciază
aceasta puslama ordinara ar trebui sa i se aplice legile din Singapore
ApreciazăApreciază
de ce la numit oare Basescu sef la curtea de conturi pe Vacaroiu
ApreciazăApreciază
Încă o data…..Asemenea afaceri în lipsa Securității nu exista. Ce îndatoriri are acest aparat, fata de puterile care sapa nunumai România dar cât orice tara cu resurse, numai ei știu cât și din ce cauza. Prin urmare lăsați păpușile din fata și vedeți un pic mai adânc…cretinilor
ApreciazăApreciază
Cate comentarii anti-Baselu’,cate jigniri ca la usa cortului,prapaditilor….Nici un cretin de p-aici nu judeca o clipa faptul ca Baselu NU PUTEA vinde de unul singur navele patriei. Nici un imbecil din toti comentatorii lu’ peshte prajit nu judeca faptul ca daca ar fi existat MACAR UN SINGUR DOCUMENT semnat de Basel omu’ nu era doar suspendat ci bagat la pripon…
ApreciazăApreciază
Draga Vaxile,
Nu mai pot de placere cand ma lovesc de imbecili ca tine, care habar nu au despre ce vorbesc, dar fac propaganda de rahat in apararea Basescului.
Tu nu ai aflat pana acum, ma prapaditukle, ca Basescu a fost ministrul TRANSPORTURILOR si ca a fost si marinel ?
Cum iti inchipui tu, prostovane, ca o flota ca cea a Romaniei,care se situa printre cele mai mari din lume si pe primele locuri in Europa, putea sa dispara fara sa stie Basescu ?
Vaxile, din doua una, tu ori esti prost, ori…esti prost !
Cam ce crezi ca asi putea discuta eu cu un fraier cu cioc ca tine ?
Informeaza-te,bai amaratule, si pe urma poate am sa te bag in seama !
ApreciazăApreciază
Împuscat la zid ca pe Ceausescu si toți ce au furat aceasta flota năvală, munca unor oamenii care acum au pensi mici.
ApreciazăApreciază
In articolul de mai sus se prezinta foarte frumos ce companii si ce patroni detineau navele care compuneau flota romaneasca. Si vreti sa spuneti ca toti acesti actionari (care aveau in spate sute de oameni in consiliile de administratie) au stat cu mana in san si s-au facut ca nu vad cum d-nul Basescu le vinde navele? parca-l si vad pe Base dand anunturi de licitatie in ziar(singur), participand la negocieri (singur) si semnand actele de vanzare (singur). Inseamna ca am avut cel mai tare presedinte pe care l-am fi putut avea „ever”! Bravo Base…esti mai tare ca Putin!
ApreciazăApreciază
Se pare ca d-ta nu ai cunostinta de faptul ca navele respective erau proprietate de stat si ca in consecinta compania de navigatie era condusa de director, subordonat unei centrale care raspundea in fata ministerului si a Fondului Proprietatii de Stat. In dosarul Flota au fost cercetati peste 100 de domni, dar nu a facut efectiv puscarie decat directorul Marinescu zis Sogunul.
In rest,nimeni nu a fost gasit raspunzator,de parca flota s-ar fi praduit singura.
Cat despre renumitul domn Base, nu putem sa nu-l admiram cand ne spune ca el, ca ministru al transporturilor, nu a stiut nimic despre vanzarea Flotei si ca nici macar nu s-a putut opune escrocilor din subordinea sa care au distrus-o.
Unde mai pui ca era si om politic si ca ar fi putut,macar ca fost marinel ce era, sa iasa in mass media si sa isi exprime revolta si opozitia.
Probabil ca nu a facut-o, pentru ca e un tip timid…
ApreciazăApreciază
Știu ca singura replica o sa fie că-s basist dar mințiți cu nerușinare. Băsescu n-a vândut nimic ci PSD-ul, aliatul pulsului. Poate faceți o ancheta și pe vânzarea Romtelecom sau cum nevasta lui Tăriceanu a încasat 1milion de euro comision la contractul cu fort fiind notar de 3 luni de zile. Asa sa ne arătați ca voi nu manipulați.
PNL, partidul trădător de la Tatarasce, continuând cu Patriciu, Tăriceanu și Antonescu. Mereu au fugit și s-au aliat cu comuniștii…
‘Cele 16 nave aflate în contracte de management cu grupul Klaveness au rămas în proprietatea CNM Petromin SA (cu drept de dispoziţie asupra lor) până în 1999-2000, când acestea au fost vândute la licitaţie. Sumele realizate din vânzarea celor 16 nave au fost în cuantum de 63.134.735 USD. Decizia vânzării navelor nu a aparţinut Ministerului Transporturilor, ci a aparţinut FPS şi AGA a CNM Petromin SA, întrucât FPS şi nu Ministerul Transporturilor erau acţionarul majoritar al CNM Petromin SA”,
ApreciazăApreciază
D-ta esti de parere ca dl. Basescu, la vremea aceea ministru al transporturilor care avea in subordine si flota Romaniei, printre cele mai importante din lume,nu a avut nici un rol in vanzarea acesteia?
Chiar crezi ca poate fi vandut ceva intr-un minister, fara stirea si acordul ministrului de resort ?
Disparitia a zeci de mii de vagoane si locomotive tot fara stirea ministrilor transporturilor sa se fi petrecut ?http://www.antena3.ro/actualitate/exces-de-putere-disparitie-trenuri-vagoane-locomotive-cfr-371400.html
ApreciazăApreciază
Deschideţi neapărat: http://www.cotidianul.ro/lista-navelor-romanesti-rebotezate-si-noii-proprietari-148585/
ApreciazăApreciază
http://www.cotidianul.ro/lista-navelor-romanesti-rebotezate-si-noii-proprietari-148585/
ApreciazăApreciază
Flota a fost luată de catre ALAFUNZOS in Grecia care a folosit-o pina sau distrus navele si nu le-a reparat niciodată si acum ruginesc 2 nave in Perama pe 30/9 e procesul lui A lafunzos dar probabil iar iese fata curată.
ApreciazăApreciază
Cu cine are Alafounzos proces in Panama ?
Cititi: http://www.cotidianul.ro/lista-navelor-romanesti-rebotezate-si-noii-proprietari
ApreciazăApreciază
NU AȚI AVUT NICI CAP NICI MINTE nici UNUL CA dacă erați DEȘTEPȚI ați FII închiriat navele LA EUROPENI SI cu chiria anuală la FIECARE navă închiriată AȚI fii plătit ALOCAȚII LA COPIII ROMANILOR DE 400 LEI lunar să nu le mai fii plecat mamele prin EUROPA să facă BANII NECESARI traiului zilnic fără să stie că este posibil să se întoarcă în sicrie LA COPIII si părinții NOSTRII.ASA că AȚI FOST cu TOȚII prosti că nu AȚI STIUT să FACEȚI DIN 5 LEI 5 milioane DE EURO ..
ApreciazăApreciază
[…] https://cersipamantromanesc.wordpress.com/2014/10/09/un-dosar-nerezolvat-disparitia-flotei-romaniei-… […]
ApreciazăApreciază
Pingback de Cum a dispărut flota de pescuit oceanic a României? VIDEO « CER SI PAMANT ROMANESC | 09/07/2018 |
FLOTA a păpat-o nea Nicu VoDcăroiu! El era PM.
ApreciazăApreciază