CER SI PAMANT ROMANESC

Cuvant despre noi, romanii

UN DOSAR NEREZOLVAT : DISPARITIA FLOTEI ROMANIEI, A PATRA CA MARIME DIN LUME …


 avas-ingroapa-arhiva-petromin-18376348

Dosarul FLOTA – Remember

Cu 130 de oameni cercetati, 80 de acuzati si  niciun prejudiciu, Dosarul “Flota” intra in galeria marilor fraude economice din Romania  sfarsitului de secol XX, perioada in care tara noastra  a iesit din “epoca de aur” si a intrat in “epoca tepelor“.

Cum au disparut “fara urma” 286 de nave?

Odata, demult, Romania “inventa” exploatarea la scara industriala a petrolului, nascocea primul avion cu reactie, sau era intre primele trei tari care utilizau laserul in industrie.

Ei bine, am fost mai mult decat atat, vorba poetului – am avut si a patra flota maritima (comerciala) a lumii. O tempora, o mores !

La ora actuala, din toata flota romaneasca nu mai exista decat un munte de dosare penale care pluteste prin tribunalele patriei.

La începutul anului 1990, Flota maritimă de transport  ROMANEASCA  deţinea 288 nave, cu un tonaj de 5.614,0 mii tdw., restructurată astfel :

– 188 cargouri de mărfuri generale – 1.444 mii tdw. (25,6%);
– 12 tancuri petroliere – 1.090 mii tdw. (19,5%);
– 70 mineraliere – 2.979 mii tdw. (53,2%);
– 18 nave specializate – 101 mii tdw. (1,7%).

În funcţie de anii de vechime, situaţia se prezenta astfel:

– 30 nave sub 5 ani (10,4%);
– 69 nave între 5 – 10 ani (24,1%);
– 91 nave între 10 – 15 ani (31,1%);
– 44 nave între 15 – 20 ani (15,3%);
– 54 nave peste 20 ani.

Din punct de vedere al organizării, flota maritimă de transport era administrată de două companii de navigaţie: Întreprinderea de Exploatare a Flotei Maritime (I.E.F.M.) „Navrom“ Constanţa – 275 nave (5.380,0 mii tdw.) şi Întreprinderea de Comerţ Exterior (I.C.E.) „Navlomar“ Bucureşti – 11 nave (225,0 mii tdw.). De asemenea, exista şi compania mixtă „Roliship“ – 2 nave (9.600,0 tdw.), la care 51% din acţiuni erau deţinute de I.E.F.M. „Navrom“ Constanţa, iar 49% din acţiuni aparţineau companiei libiene „Lafico“.

Până la sfârşitul anului 1989, activitatea flotei maritime de transport a fost monopol de Stat, reprezentat prin I.C.E. „Navlomar“ Bucureşti, care prelua prin contracte de cărăuşie mărfurile aparţinând întreprinderilor de comerţ exterior.
La 1 ianuarie 1990, cu toate că flota maritimă (în special cea de petroliere şi mineraliere) era intens exploatată, I.E.F.M. „Navrom“ Constanţa înregistra o datorie externă de 29 milioane dolari.

În anul 1990, în baza Decretului-lege nr. 50/ 1990, 24 de nave au fost vândute de I.E.F.M. „Navrom“ Constanţa, dintre care 19 aveau expirată durata de exploatare normată.

În august 1990, conform H.G. nr. 494/ 9 mai 1990, I.E.F.M. „Navrom“ Constanţa a fost divizată în trei societăţi comerciale pe acţiuni: S.C. „Petromin“ S.A. (specializată în exploatarea navelor petroliere şi mineraliere), S.C. „Navrom“ S.A. (specializată în exploatarea cargourilor de mărfuri generale) şi S.C. „Romline“ S.A. (specializată în exploatarea navelor portcontainere, ro-ro, ferry-boat şi cargouri de mărfuri generale), care şi-au împărţit navele în baza unui protocol semnat la 9 august 1990.

Ulterior, cele trei companii au fost transformate în societăţi comerciale pe acţiuni, specializate în transporturi de mărfuri şi pasageri, cu nave proprii sau închiriate, exploatarea mineralierelor şi petrolierelor, activităţi de brokeraj, repararea, cumpărarea şi vânzarea de nave.

La sfârşitul anului 1993, flota maritimă românească deţinea 244 de nave, totalizând 5.303.664 tdw. (94% faţă de 1 ianuarie 1990), structurate astfel: – „Navrom“: 84 nave (691.860 tdw.) şi deţinea 51% acţiuni în cadrul societăţii mixte „Roliship“ (6 nave – 28.800 tdw.), „Romline“: 77 nave (630.968 tdw.), „Petromin“: 70 nave (3.742.546 tdw.) şi deţinea 50% acţiuni în cadrul unor societăţi mixte (6 nave – 517.954 tdw.).

De asemenea, existau cinci companii cu capital privat: 13 nave (238.290 tdw.).

În perioada 1990-2001, în şantierele navale româneşti au fost construite 19 nave (702.000 tdw.), dar, fapt demn de reţinut, procesul de fabricaţie a acestora era început înainte de 1990!

În octombrie 2001, mai erau înscrise sub pavilion românesc 45 de nave (564.843 tdw.), adică 10% din cele existente la 1 ianuarie 1990

În privinţa flotei fluviale româneşti, situaţia este diferită faţă de cea înregistrată de flota maritimă, neputându-se vorbi despre dispariţia acesteia.

În ceea ce priveşte  Flota de Pescuit Oceanic, construită parcă în conformitate cu sloganul propagandistic „Nici o masă fără peşte oceanic!“, din aceasta nu a mai rămas nimic, cazul privatizării Companiei Române de Pescuit Oceanic (C.R.P.O.), provocând o adevărată reacţie în lanţ.
În urma unei anchete a fost descoperită o întreagă contrabandă cu nave din patrimoniul companiei. Ca şi în cazul „Petromin“, dosarul „C.R.P.O.“ ascunde, dincolo de evidentele abateri de la lege, comise de managerul societăţii şi de cumpărătorii „strategici“, acte de corupţie necercetate până la capăt.

Concluziile anchetei au condus spre vârfurile F.P.S. şi chiar mai departe.

În prezent, pavilionul românesc mai este arborat doar pe petrolierul „Histria Topaz“, ex-„Bucşani“ (39.184 tdw. construit în anul 1987), cargoul „Albatros“, ex-„Dej“ (8.750 tdw., construit în anul 1977), navele tip ferry-boat „Eforie“ (12.000 tdw., construită în anul 1991) şi „Mangalia“ (12.000 tdw., construită în anul 1988), precum şi navele tip ro-ro „Sammarina A“, ex-„Păltiniş“ (3.974 tdw., construită în anul 1984) şi „Sammarina M“, ex-„Paşcani“ (4.100 tdw., construită în anul 1982).
Oficial, singurii armatori ai României sunt „Petrom“ (deţine nava „Histria Topaz“), C.F.R. „Marfă“ (deţine navele ferry-boat „Eforie“ şi „Mangalia“) şi afaceristul Stere Samara, care a deţinut navele tip ro-ro „Sammarina M“ şi „Sammarina A“, pe care le-a vândut, însă, unor firme de investiţii financiare din Panama, care nu au solicitat radierea de sub pavilion românesc.

De asemenea, la aceştia se mai adaugă firma „Mihei Shipping“ a armatorului Andrian Mihei.

Acuzat de propria putere

Ziarul “Financiarul” a  prezentat dosarul “Flota” asa cum a iesit el pentru prima oara din “malaxorul” anchetatorilor.

Multe dintre deciziile luate de oficiali guvernamentali fata de navele romanesti au fost pur si simplu stupide, asta ca sa ne exprimam gingas. Altele pot fi catalogate drept rau intentionate. Ramane ca dumneavoastra sa judecati, pentru ca instanta a decis ca nu exista niciun prejudiciu in toata afacerea.

Retine atentia faptul ca dosarul ce il incrimineaza pe Traian Basescu de “scufundarea” flotei romanesti – cazul Petromin – nu a fost deschis de adversarii politici din PSD, ci de colegi din Partidul Democrat, chiar pe vremea cand Traian Basescu se afla la putere.

Instrumentat pentru prima oara in 1999 (procuror general era chiar Mircea Criste, un fost membru PD), dosarul il acuza pe Traian Basescu de faptul ca, in 1991, in calitate de ministru al transporturilor, a semnat celebrul contract de asociere cu firma norvegiana “Klaveness” careia, practic, i-au fost vandute 16 nave maritime cu un dolar bucata.

In urma acestui contract, partea romana s-a ales fara nave, dar si cu datorii de aproximativ 20 de milioane de dolari la o banca din Oslo.

Capetele de acuzare

Acuzatiile au fost constituite pe baza verificarilor facute de Directia Generala a Controlului Financiar de Stat la Compania de Navigatie Maritima Petromin SA Constanta. In dosar sunt consemnate urmatoarele ilegalitati:

– In toate cazurile, infiintarea companiilor din strainatate (ale Petromin – n.r.) nu au avut aprobarea Guvernului Romaniei asa cum prevad dispozitiile Decretului-lege nr. 104 din 30 martie 1990.
Documentele de infiintare si functionare a acestor companii au fost aprobate de Basescu Traian – ministrul transporturilor.

Navele apartinand Petromin SA Constanta au arborat pavilion liberian tot prin ordin al ministrului transporturilor, incalcandu-se astfel dispozitiile Decretului nr. 443/1972, ramas in vigoare pana la aparitia Ordonantei Guvernului Romaniei nr. 42 din 29 august 1997, cand a fost abrogat in mod expres de guvernarea CDR. Prejudiciul produs Petromin SA Constanta prin managementul necorespunzator in perioada 1991-1999 este estimat la peste 150 de milioane de dolari.

Falimentul profitabil. Pentru cine?

Petromin a disparut in urma unor decizii menite a o face profitabila. Cel putin asa au sustinut cei implicati in afacere, in frunte cu Traian Basescu.

Potrivit documentelor de la Parchet, in baza unei note a Ministerului Transporturilor (fara numar si data), pe 31 martie 1991 s-a stabilit necesitatea obtinerii unui credit de 45 de milioane de dolari pentru retehnologizarea a 15 nave apartinand Petromin.

Peste nici doua saptamani, pe 11 aprilie, Traian Basescu, in calitate de ministru al transporturilor, semna la Oslo, impreuna cu reprezentantii Petromin si ai firmei norvegiene Klaveness, o scrisoare de intentie prin care se convenea infiintarea unei companii mixte romano-norvegiene, cu sediul in Liberia, pentru exploatarea a 16 nave romanesti. Conditia era ca partea norvegiana sa asigure obtinerea acelui credit de 45 de milioane de dolari necesar retehnologizarii navelor.

Doar şase nave mai arborau drapelul tricolor în 2010

Aşadar, din întregul parc de nave ale flotei maritime comerciale, care reprezenta o mândrie naţională înainte de 1990, doar şase nave mai arborau drapelul tricolor, în iunie 2010, ceea ce, practic, nu mai reprezintă o flotă.
Cu umor negru, marinarii flotei româneşti au denumit-o „Bermude“, aceasta dispărând „misterios“ într-o zonă localizată într-un triunghi ale cărui vârfuri, numite Tranziţie – Corupţie – Incompetenţă, s-au aflat situate în România anilor ’90.

1. Conform  specialiştilor englezi, flota României era a 4-a din lume la acea dată; potrivit altor clasamente şi opinii, flota românească era a 9-a sau a 10-a din lume.

2. Din total, 105 unităţi navale erau scoase din exploatare pentru reparaţii sau casare, iar 47,6% ridicau probleme de retehnologizare.

FOARTE INTERESANT!

Dosarul “Flota” – pe scurt

  • Dosarul “Flota” a fost instrumentat, pentru prima oara, in 1999;

  • Paguba produsa statului romana fost estimata de anchetatori la peste 11.000  de miliarde de lei;

  • Initial au fost cercetate 136 de persoane (80 puse sub acuzare)ca ar fi inceput si derulat fraudulos asocierea Petromin SA Constanta cu grupul de firme private Torvald Klaveness Oslo;

  • In august 2004, pentru 51 dintre acuzati procurorii au separat faptele;

  • Printre cei trimisi in judecata pentru comiterea unor fapte penale “in legatura directa cu modul defectuos in care si-au exercitat,cu stiinta, atributiile de serviciu” sunt fostii ministri ai transporturilor, Paul Teodoru si Aurel Novac, fostul presedinte al Fondului Proprietatii de Stat, Radu Ovidiu Sarbu, fostii secretari de stat Calin Dragomir Marinescu, Gheorghe Adrian Marinescu si Viorel Oancea;

  • In 2005, procurorii DNA au separat faptele lui Traian Basescu de cele ale restului inculpatilor, motivandu-se ca seful statului beneficiaza de imunitate;

  • In septembrie 2007 a fost finalizata o expertiza care a costat 140.000 de lei, prin care s-a tras concluzia ca nu a existat prejudiciu in dosarul “Flota“;

  • In urma ultimei expertize realizate in februarie 2008, toti cei pusi sub acuzare au fost scosi de sub urmarire penala. Cu exceptia lui Traian Basescu. Este insa greu de crezut ca dupa ce nu va mai fi presedintele Romaniei va mai fi acuzat de ceva intrucat nu exista… prejudiciu.

Si totusi, unde sunt vapoarele?

Traian Basescu a fost sau nu vinovat, asta nu o vom afla niciodata. La un moment dat insa, a scapat o pista foarte interesanta catre anchetatori. El a declarat ca navele cele mai bune din contractul cu Klaveness au ajuns la un membru PSD si la un taranist.

“S-au batut pentru ele. Ei le-au cumparat”– declara Traian Basescu.

Niciuna dintre institutiile statului nu a mers pe aceasta idee, a gasirii “corpului delict“. Surse politice ne-au confirmat insa partial declaratiile din urma cu cinci ani, facute de actualul presedinte.

Cel putin 25 dintre navele Petromin apartin unor armatori romani, acum importanti oameni de afaceri in judetul Constanta.
Concluzia este una trista pentru noi, hilara pentru cineva “din afara“:

Aproape 300 de nave au disparut, dar nimeni nu este vinovat. Nu exista prejudiciu, nu exista fapta penala.

Pentru amuzamentul dumneavoastra, sa va pomenim despre cazul unui sef de serviciu la Navrom, acuzat de abuz in serviciu, fals intelectual si uz de fals.

In timp ce era cercetat penal a reusit performanta sa devina… director economic la Penitenciarul Poarta Alba, cu gradul de maior.

Justitia romana poate fi mandra ca, asemenea savantilor care au cutreierat Triunghiul Bermudelor, a emis doar teorii judiciare. Lipseste doar ipoteza extraterestrilor si a portii catre o alta lume…

 PUTETI VEDEA MAI JOS LISTA NAVELOR ROMANESTI REBOTEZATE, CARE INCA NAVIGAU  PE MARILE SI OCEANELE LUMII ( 141 )  SI NOII LOR PROPIETARI:

Unde este FLOTA României

Click pe fosta denumire  (cea romaneasca) si veti vedea fotografia navei

Surse : http://stareanatiunii.com/amintiri-despre-o-flota-pierduta.html  si  http://stareanatiunii.com/unde-este-flota-romaniei-lista-navelor.html

 VIDEO : Traian Basescu explica dosarul flota

09/10/2014 - Posted by | DIVERSE | , , , , , , , , ,

28 comentarii »

  1. acum serios-si de VACATROIU nimic-el avea semnatura finala-!

    Apreciază

    Comentariu de Hans JungLung Melfior Ra | 11/10/2014 | Răspunde

    • In dosarul Flota sunt implicati cateva zeci de factori de decizie din acea vreme, inclusiv Vacaroiu, care pe atunci era sef la FPS.Vacaroiu singur nu putea pune la cale aceasta megaescrocherie.S-a lucrat in grup…Ce vedem acum este ca nimeni nu a fost gasit vinovat si pedepsit…

      Apreciază

      Comentariu de cersipamantromanesc | 12/10/2014 | Răspunde

  2. Traianica, „fuga fuga” sa te duci
    Dupa flota s-o aduci …

    p.s.: Cum este posibil ca in 20 de ani, Romania sa nu mai fi construit nicio nava proprie, macar unu-doua pescadoare.
    Acesti oameni de meserie, dupa ce au intrat in politica, au urat meseria avuta, fostul loc de munca si interesele patriei.

    Apreciază

    Comentariu de Mi Hai | 11/10/2014 | Răspunde

  3. da de afacerea Katunis ,nimic/nimic. existat un jurnalist care ,dupa ce a prezentat tpemna ecran un document semnat de vacaroiu,care nu ,,stia,,nimic Eugen Mandric adisparut din jurnalistica

    Apreciază

    Comentariu de Eugen Cheaburu | 11/10/2014 | Răspunde

    • Katunis ala a fost un armator grec care a incercat printre primii sa cumpere pe nimic vase comerciale romanesti.A fost plimbat si pe la televiziunea „libera” si s-a vorbit de el o perioada in presa de atunci.
      Asa, si ce doriti sa spuneti in legatura cu acest Katunis ?

      Cat de mult conteaza daca a flota a ajuns la Katunis sau la norvegieni sau si la el si norvegieni, atata vreme cat vinovati nu exista, dosarul „Flota” e ingropat, Baselu’ are inca imunitate si se se jura ca n-a semnat nimic si ca nu stie nimic, chiar daca a fost ministrul transporturilor atunci cand flota a disparut ?

      Apreciază

      Comentariu de cersipamantromanesc | 12/10/2014 | Răspunde

  4. Da, asa e, atita timp cit nu exista vinovati, nimic nu mai conteaza, insa imi spun si eu o parere umila, de femeie nestiutoare… Oare daca s-ar afla numele cumparatorului, nu s-ar putea trage la respundere si arata contractul si toata documentatia de cumparare a vaselor si confruntata cu vinzatorul fata in fata !!! Zic si eu !!!

    Apreciază

    Comentariu de Silvia Mcn | 12/10/2014 | Răspunde

    • Se cunosc cumparatorii, dar nu pot fi trasi la raspundere.Ei au cumparat si nu au nici o vina daca ai nostri le-au vandut pe nimic acele vase. Pedepsiti pot fi cei care au instrainat flota,dar pentru asta dosarele trebuie sa-si urmeze cursul,dar asta se poate intampla dupa ce actualul preseinte isi va termina mandatul si nu va mai putea beneficia de imunitate.Oricum, trebuie vazut ce e de facut in urmatoarele luni,pentru ca s-ar putea sa intervina si prescriptia faptelor.

      Apreciază

      Comentariu de cersipamantromanesc | 13/10/2014 | Răspunde

      • CUM ERAU CONFISCATE CASELE CUMPARATE -DE BUNACREDINTA-CONF.LEGII 112SI NU A FOST TRAS LA RASPUNDERE VANZATORUL?

        Apreciază

        Comentariu de Arg | 29/07/2016

  5. si ce putem face ,ptr ca vinovatii sa plateasca ?

    Apreciază

    Comentariu de ionel | 26/07/2015 | Răspunde

    • JUstitia ar trebui sa-si faca treaba.Recent a fost redeschis Dosarul Flota avandu-l ca suspect pe Basescu…

      Apreciază

      Comentariu de cersipamantromanesc | 26/07/2015 | Răspunde

  6. Redeschidea Dosarului Flota ar fi normal sa scoata la suprafata excrocheriile diverse si sa readuca navele de unde au fost instrainate.

    Apreciază

    Comentariu de Georgeta Lukacs | 27/07/2015 | Răspunde

  7. In „justitia” noastra (mai bine zis a lor), dosarele dispar cu viteza luminii si nimeni nu raspunde, este o parodie de justitie; daca tot i-au copiat pe americani, in ce au ei mai rau, de ce nu au copiat si sistemul juridic ,al juratilor, care este mai putin supus coruptiei?

    Apreciază

    Comentariu de Petronius | 28/07/2015 | Răspunde

  8. aceasta puslama ordinara ar trebui sa i se aplice legile din Singapore

    Apreciază

    Comentariu de bercea mondial | 28/07/2015 | Răspunde

  9. de ce la numit oare Basescu sef la curtea de conturi pe Vacaroiu

    Apreciază

    Comentariu de vasle | 29/08/2015 | Răspunde

  10. Încă o data…..Asemenea afaceri în lipsa Securității nu exista. Ce îndatoriri are acest aparat, fata de puterile care sapa nunumai România dar cât orice tara cu resurse, numai ei știu cât și din ce cauza. Prin urmare lăsați păpușile din fata și vedeți un pic mai adânc…cretinilor

    Apreciază

    Comentariu de D3L0n | 03/12/2015 | Răspunde

  11. Cate comentarii anti-Baselu’,cate jigniri ca la usa cortului,prapaditilor….Nici un cretin de p-aici nu judeca o clipa faptul ca Baselu NU PUTEA vinde de unul singur navele patriei. Nici un imbecil din toti comentatorii lu’ peshte prajit nu judeca faptul ca daca ar fi existat MACAR UN SINGUR DOCUMENT semnat de Basel omu’ nu era doar suspendat ci bagat la pripon…

    Apreciază

    Comentariu de Vaxile | 29/07/2016 | Răspunde

    • Draga Vaxile,

      Nu mai pot de placere cand ma lovesc de imbecili ca tine, care habar nu au despre ce vorbesc, dar fac propaganda de rahat in apararea Basescului.
      Tu nu ai aflat pana acum, ma prapaditukle, ca Basescu a fost ministrul TRANSPORTURILOR si ca a fost si marinel ?
      Cum iti inchipui tu, prostovane, ca o flota ca cea a Romaniei,care se situa printre cele mai mari din lume si pe primele locuri in Europa, putea sa dispara fara sa stie Basescu ?
      Vaxile, din doua una, tu ori esti prost, ori…esti prost !
      Cam ce crezi ca asi putea discuta eu cu un fraier cu cioc ca tine ?
      Informeaza-te,bai amaratule, si pe urma poate am sa te bag in seama !

      Apreciază

      Comentariu de cersipamantromanesc | 29/07/2016 | Răspunde

  12. Împuscat la zid ca pe Ceausescu si toți ce au furat aceasta flota năvală, munca unor oamenii care acum au pensi mici.

    Apreciază

    Comentariu de Gheirghe | 30/07/2016 | Răspunde

  13. In articolul de mai sus se prezinta foarte frumos ce companii si ce patroni detineau navele care compuneau flota romaneasca. Si vreti sa spuneti ca toti acesti actionari (care aveau in spate sute de oameni in consiliile de administratie) au stat cu mana in san si s-au facut ca nu vad cum d-nul Basescu le vinde navele? parca-l si vad pe Base dand anunturi de licitatie in ziar(singur), participand la negocieri (singur) si semnand actele de vanzare (singur). Inseamna ca am avut cel mai tare presedinte pe care l-am fi putut avea „ever”! Bravo Base…esti mai tare ca Putin!

    Apreciază

    Comentariu de Lucian | 08/08/2016 | Răspunde

    • Se pare ca d-ta nu ai cunostinta de faptul ca navele respective erau proprietate de stat si ca in consecinta compania de navigatie era condusa de director, subordonat unei centrale care raspundea in fata ministerului si a Fondului Proprietatii de Stat. In dosarul Flota au fost cercetati peste 100 de domni, dar nu a facut efectiv puscarie decat directorul Marinescu zis Sogunul.
      In rest,nimeni nu a fost gasit raspunzator,de parca flota s-ar fi praduit singura.
      Cat despre renumitul domn Base, nu putem sa nu-l admiram cand ne spune ca el, ca ministru al transporturilor, nu a stiut nimic despre vanzarea Flotei si ca nici macar nu s-a putut opune escrocilor din subordinea sa care au distrus-o.
      Unde mai pui ca era si om politic si ca ar fi putut,macar ca fost marinel ce era, sa iasa in mass media si sa isi exprime revolta si opozitia.
      Probabil ca nu a facut-o, pentru ca e un tip timid…

      Apreciază

      Comentariu de cersipamantromanesc | 09/08/2016 | Răspunde

  14. Știu ca singura replica o sa fie că-s basist dar mințiți cu nerușinare. Băsescu n-a vândut nimic ci PSD-ul, aliatul pulsului. Poate faceți o ancheta și pe vânzarea Romtelecom sau cum nevasta lui Tăriceanu a încasat 1milion de euro comision la contractul cu fort fiind notar de 3 luni de zile. Asa sa ne arătați ca voi nu manipulați.
    PNL, partidul trădător de la Tatarasce, continuând cu Patriciu, Tăriceanu și Antonescu. Mereu au fugit și s-au aliat cu comuniștii…
    ‘Cele 16 nave aflate în contracte de management cu grupul Klaveness au rămas în proprietatea CNM Petromin SA (cu drept de dispoziţie asupra lor) până în 1999-2000, când acestea au fost vândute la licitaţie. Sumele realizate din vânzarea celor 16 nave au fost în cuantum de 63.134.735 USD. Decizia vânzării navelor nu a aparţinut Ministerului Transporturilor, ci a aparţinut FPS şi AGA a CNM Petromin SA, întrucât FPS şi nu Ministerul Transporturilor erau acţionarul majoritar al CNM Petromin SA”,

    Apreciază

    Comentariu de Suca | 09/08/2016 | Răspunde

  15. Deschideţi neapărat: http://www.cotidianul.ro/lista-navelor-romanesti-rebotezate-si-noii-proprietari-148585/

    Apreciază

    Comentariu de Miron Scorobete | 14/08/2016 | Răspunde

  16. Flota a fost luată de catre ALAFUNZOS in Grecia care a folosit-o pina sau distrus navele si nu le-a reparat niciodată si acum ruginesc 2 nave in Perama pe 30/9 e procesul lui A lafunzos dar probabil iar iese fata curată.

    Apreciază

    Comentariu de Mihaela S. | 15/08/2016 | Răspunde

  17. NU AȚI AVUT NICI CAP NICI MINTE nici UNUL CA dacă erați DEȘTEPȚI ați FII închiriat navele LA EUROPENI SI cu chiria anuală la FIECARE navă închiriată AȚI fii plătit ALOCAȚII LA COPIII ROMANILOR DE 400 LEI lunar să nu le mai fii plecat mamele prin EUROPA să facă BANII NECESARI traiului zilnic fără să stie că este posibil să se întoarcă în sicrie LA COPIII si părinții NOSTRII.ASA că AȚI FOST cu TOȚII prosti că nu AȚI STIUT să FACEȚI DIN 5 LEI 5 milioane DE EURO ..

    Apreciază

    Comentariu de mioara IFTENE | 12/01/2017 | Răspunde


Lasă un răspuns la Miron Scorobete Anulează răspunsul

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat asta: