Un proiect statal diversionist care include teritorii din estul Romaniei – „Republica Federala Moldova”
Dorințe, intenții și planuri urzite în subteranele politicii negre, încep să prindă contur și să fie asumate public.
Chestiunea moldovenească, în contextul evenimentelor din Ucraina, devine, din zi în zi, mai presantă și, de ce nu, tot mai îngrijorătoare pentru integritatea frontierelor României.
Dacă în scenarii anterioare se anticipa o Moldova Mare, integrată României, drept compensație pentru integrarea Transilvaniei la Ungaria, zilele acestea a fost readusă în atenție proiecția geopolitică “Republica Federală Moldova”.
Trei partide de extrema stângă (Partidul Regiunilor, Partidul Patrioților Moldovei, Partidul Socialiștilor),bașcanul Uniunii Teritorial Administrative Găgăuzia, Mihail Formuzal și Episcopul de Bălți și Fălești, Marchel, cunoscut pentru implicarea activă în politică, au semnat un pact privind crearea Mișcării Populare Moldova Mare.
Anterior, în luna iulie 2012 a fost lansat un balon de sondare a opiniei publice referitor la Republica Federativă Moldovenească. Se preconiza ca federația să includă cinci republici și o regiune autonomă.
Proiectul era parte a unei așa-zise strategii de federalizare a țării elaborate de Mișcarea Moldova Federală.
Se propunea ca cele cinci republici să poarte denumirile de: Republica Moldovenească de Est, Republica Moldovenească de Vest, Republica Moldovenească Transnistreană, Republica Găgăuzia, și Republica Bucovina, iar regiunea autonomă, “Ținutul Autonom Basarabia”.
Potrivit documentului citat, statul federativ ar avea o populație de 10,5 milioane oameni, care vor locui pe întreg teritoriul fostului principat moldovenesc.
Republica Federativă va avea o formă de guvernare prezidențială, iar organul legislativ se propune să fie alcătuit din două camere.
Mişcarea „Moldova Federativă”, lansată recent la Chişinău, propune crearea unei noi ţări în care să intre cinci republici autonome.
În noua structură statală ar urma să intre şi asa numita Regiune autonomă Basarabia.
Sveatoslav Mazur, liderul noii mişcări, anunţă pe site-ul federatia.md că aceasta are drept scop “centralizarea poporului moldav multinaţional, în jurul ideii renaşterii Patriei-Mamă Moldova şi pentru a salva teritoriile istorice de laşi şi trădători”.
El propune şi o strategie de federalizare în care să intre Republica Moldova, Nordul Bucovinei şi Sudul Basarabiei, care fac parte din Ucraina şi Moldova din dreapta Prutului.
Potrivit aceleiaşi strategii, populaţia noului stat federativ va constitui 10,5 milioane oameni, care vor locui “pe întreg teritoriul fostului cnezat moldovenesc” (sic!).
Republica federativă ar avea o formă de guvernare prezidenţială, iar organul legislativ va fi alcătuit din două camere.
Camera superioară va include 71 de deputaţi, care vor fi aleşi în circumscripţii uninominale pentru un mandat de nouă ani.
Camera inferioară va fi alcătuită din 201 deputaţi aleşi pe liste de partid pentru un mandat de patru ani.
Limbile oficiale în noul stat ar urma să fie „moldoveneasca” şi (bineinteles!) rusa, iar drapelul naţional – bicolorul roş-albastru cu capul de bour drept stemă.
Totodată, noul stat ar urma să facă parte din Uniunea Euroasiatică a lui Vladimir Putin.
Preşedintele este ales la alegerile naţionale de toți cetățenii cu drept de vot, pentru o perioadă de 6 ani.
El numeşte candidatura prim-ministrului și componența Guvernului, format de membrii ce aparţin partidului său şi este responsabil pentru activităţile lor.
Preşedintele are dreptul de a dizolva Parlamentul (Camera Inferioară) şi a anunța alegeri anticipate.
Republica Federală Moldova va deveni membru al ONU şi Organizaţiei Mondiale a Comerţului, precum și membru cu drepturi depline al Uniunii Eurasiatice.
Între UE şi Republica Federală Moldova se va semna un acord de parteneriat şi cooperare în domeniile comerțului şi cel financiar.
De notat că Sveatoslav Mazur face parte din Partidul Patrioţii Moldovei şi se declară ezoterist, el fiind şi director al Institutului de Ezoterism, Psihologie şi Viaţă Reală din Republica Moldova.
Semnatarii documentului spun că scopul Mișcării Populare Moldova Mare este apărarea statalității țării. Presa oficială de la Chișinau este, însă, de părere că pun la cale destabilizarea situației din Moldova, iar Serviciul de Informații și Securitate dă asigurări că va contracara aceste intenții.
Mișcarea s-a creat în contextul tulburărilor apărute în sudul Republicii Moldova și al cererilor bașcanului Găgăuziei, Mihail Formuzal, privind crearea, de urgență, a Gărzilor Populare în Uniunea Teritorial Administrativă Găgăuzia.
Acestea ar urma să asigure ordinea publică, însă misiunea reală va fi cunoscută după ce Formuzal își va realiza promisiunea de a declara “independența” autonomiei găgăuze de Republica Moldova.
Surse din cadrul Executivului de la Comrat au declarat că, pe 6 iunie, Mihail Formuzal și șeful Inspectoratului de Poliție din Găgăuzia, Serghei Suhodol, au dat indicații primarilor din mai multe localități ale autonomiei să formeze, timp de două săptămâni, lista “gărzilor populare”.
Din aceste “gărzi populare” vor face parte, în fiecare localitate, câte 40 de persoane. Acestea vor patrula în grupuri de câte 2-4 persoane, fără arme.
În Executivul de la Comrat este și un proiect “privind crearea serviciului de pază al Comitetului Executiv al Găgăuziei”, similar Serviciului Protecție și Pază de Stat. Acest “serviciu de pază” urmează să aibă șapte angajați.
La foarte scurt timp, deputatul Adunării Populare de la Comrat, Ilia Uzun, a chemat locuitorii Autonomiei găgăuze la arme.
Alesul local a avertizat recent, la o întâlnire cu ambasadori străini acreditați la Chișinău, că locuitorii regiunii autonome vor lua arma în mâini în cazul în care Chișinăul nu le va îndeplini toate doleanțele:
”Dacă de acum încolo va fi tot așa, vă dau cuvântul meu că, la fel ca mine, mii de oameni… ne vom întoarce în Moldova anilor 1990. Avem oameni tineri, care știu să țină arma în mâini.
Noi nu vrem asta, dar nu ne temem, vom muri pe pământul nostru. Pământul nostru e al Bugeacului”.
Serviciul de Informații și Securitate al Republicii Moldova “a luat act de pretinsa inițiativă lansată de participanții la ‘întâlnirea secretă’ de la Bălți din 5 iunie 2014 (Mihail Formuzal, Mihail Garbuz, Veaceslav Perju, Sveatoslav Mazur, Episcopul Markel), care prevede: „pregătirea unei revolte a minorităților etnice la Comrat și Bălți împotriva autorităților legitime ale statului”,”recrutarea unor detașamente populare, ce ar urma să fie antrenate in escaladarea unor conflicte interne, declanșarea unui război informațional contra autorităților Republicii Moldova.
În contextul enunțat, reiterăm că prin măsuri specifice derulate, Serviciul de Informații și Securitate acționează continuu pentru prezervarea ordinii constituționale, protejarea valorilor supreme ale statului și asigurarea exercitării neîngrădite a drepturilor și libertăților fundamentale ale cetățenilor consfințite prin Constituția Republicii Moldova.”
Serghei Perciun, vicepreședintele Partidului “Patrioții Moldovei”, a declarat, în cadrul unui interviu la postul de televiziune Publika TV ca , cităm:
“Detașamente de șoc care au fost pregătite, (…) SIS-ul știa foarte bine de chestiunea aceasta, Voronin știa foarte bine de asta. (…) Voronin pur și simplu s-a temut să facă ordine atunci. (…) De mult vorbim, ‘Patrioții Moldovei’, să unim toate forțele patriotice să salvăm Moldova de românizarea agresivă, de implicare în acest proiect sinucigaș cum se numește unirea cu Uniunea Europeană șamd. (…)“
Despre “românizarea agresivă” s-a mai vorbit și în octombrie 2010, când agenția de știri Regnum din Rusia publica:
“Expansiunea vizând teritoriile ucrainene este o realitate. Insula Șerpilor, Insula Maican, isteria în jurul Basarabiei de Sud și al Bucovinei de Nord sunt numai câteva dovezi ale expasionismului agresiv românesc pe Prut, pe Nistru (…) Dușmanul trebuie bătut pe teritoriul lui. Iar România, la nivelul politicii ei de stat este un dușman neîndoielnic pentru Republica Moldova și Republica Moldovenească Nistreană.
De aceea, este necesar un bloc antiromânesc, a cărui politică să aibă ca obiectiv final distrugerea statului român și încetarea existenței sale în granițele actuale. Transilvania, oare, nu a fost ruptă din Ungaria? Oare este totul în regulă cu rușii și ucrainenii din România? Bucureștiul nu ar trebui să arunce cu pietre în vecini, având propria casă de sticlă fragilă. (…)”.
În toți acești ani, la București nu au existat semne că potențialul conflictual major din est este luat în serios, iar prioritățile politicii externe și de securitate în relațiile cu vecinii au rămas să fie identificate după consumarea evenimentelor viitoare.
Desigur, pe o nouă bază și cu alți actori geopolitici.
Surse: Adevarul ;rbnpress.info/; Cotidianul.ro; FrontPres.ro
Nota: In paralel, de data asta la noi in tara, a aparut o alta „miscare”, care militeaza pentru o asa zisa „Republica Federala Romania”.
Bineinteles ca nu este o pura coincidenta faptul ca in afara de “Moldova Federala” s-a nascut concomitent si ideea unei “Romanii Federale”.
Cei implicati in acest „proiect”, incearca sa ne convinga ca propaganda lor „federalista” nu are nici un fel de legatura cu faptul ca acolo, in R.Moldova, se militeaza pentru dezintegrarea Romaniei: http://federatia.md/?p=74
Plânge Costiujeniul după ei…
ApreciazăApreciază
Republica cu coroana regala pe stema !!!!!!!??
ApreciazăApreciază
Da, coroana regala.S-a mai vazut si la alte steme republicane
De exemplu la Stema Bulgariei
http://ro.wikipedia.org/wiki/Stema_Bulgariei#mediaviewer/File:Coat_of_arms_of_Bulgaria.svg
sau a Rusiei
http://ro.wikipedia.org/wiki/Stema_Rusiei#mediaviewer/File:Coat_of_Arms_of_the_Russian_Federation.svg
Sau a Poloniei
http://ro.wikipedia.org/wiki/Stema_Poloniei#mediaviewer/File:Coat_of_arms_of_Poland-official.png.
Exemplele pot continua cu stemele republicane ale Cehiei, Ungariei etc.
Numai la noi le-a fost frica neocomunistilor lui Iliescu sa lase vulturul cruciat de pe stema incoronat,crezand ca ar trezi sentimente antirepublicane.
Mare minune ca i-au lasat Crucea in Clont,stiind ca in primii ani Iliescu facea parada ca e „liber cugetator”
ApreciazăApreciază
Da, stemele multor republici contin simboluri regale. De exemplu stemele republicane ale Bulgariei,Rusiei,Ungariei, Poloniei sau Cehiei de azi.

Vezi :http://ro.wikipedia.org/wiki/Stema_Cehiei#mediaviewer/File:Coat_of_arms_of_the_Czech_Republic.svg
http://ro.wikipedia.org/wiki/Stema_Bulgariei#mediaviewer/File:Coat_of_arms_of_Bulgaria.svg
Numai la noi le-a fost frica neocomunistilor lui Iliescu sa lase incoronat vulturul cruciat de pe stema. E de mirare ca au lasat pe stema si Sfanta Cruce,daca e sa ne gandim ca Iliescu isi spunea „liber cugetator”…
ApreciazăApreciază
Ceva e putred în Țara Moldovei. Mai ales, când aventurierii politici vor să rescrie Istoria milenară a Neamului dacoromânesc…Dacă ești atent la mesajul federalist și separatist se observă la multi politicieni și istorici, angajați ai unor instituții bugetare au structuri statale, provoacă dezbinarea, fărămițarea și distrugerea Neamului și genfondului. S-a uitat de felul cum Burebista a convins tracii și dacii să fie uniți…. Dovadă că actualii ideologi ai separatismului și autonomiilor nu gîndesc sinestători ci execută unele comenzi de dezbinare. Unii nu au nici studiile necesare în domeniu… Cum poate un economist să facă istorie, când poporul e in sărăcie … E clar că fiecare stat se gîndește la propria corabie și securizarea ei. Acest drept firesc îl are și Neamul Dacăromânesc care de circa 2 milenii este hărțuit, jefuit, sfîrtecat de diferiți nepoftiți și centre de influență. De la Străvechea Dacie creștină am ajuns la knezate-regate pe teritoriul ei istoric ???!!! . Poate că asta e și vina sindromullui baladei Miorița, care propagă fatalismul, sindrom demontat de Poetul Petru Cărare. care scria ,,dacă vrei să nu te taie, nu fi … … Probabil că Istoria ca știință academică ar trebui să aibă o lege elaborată de specialișii onesti, bazată și pe standardele europene referitoare la informație, patrimoniu cultural și combarterea informațiilor false. Doar se știe că informația falsă, diversiunile mediatice, încălcarea drepturilor culturale, poate conduce la consecințe grave interne și internaționale Doar unele conflicte armate din trecut și recente au început din cauza minciunilor. De pldă cazul Iraq si presupusele arme chimice … Indiferența și ignoranța ne poate juca acum festa…
ApreciazăApreciază
Articolul este interesant, păcat că se încadrează în discursul tipic. Romania ar fi mult mai armonios dezvoltata daca ar fi fost organizată după modelul german federal. Țările istorice ale României nu sunt unitare economic și geografic, iar organizarea după model francez este total nepotrivita și ineficienta.
ApreciazăApreciază
Realitatea contrazice parerea dv. Majoritatea teritoriilor autonome din Europa aspira la independenta. Practic, peste tot autonomia este considerata un pas esential spre separare (Tara Bascilor, Alto Adige,Catalonia, Flandra, Gagauzia etc.), oferind premizele unei organizari statale primare ca baza a declararii independentei(parlament, politie, simboluri statale proprii, samd). In plus, este ilogic sa doresti separarea intr-o Europa in care granitele dispar, se „spiritualizeaza”…
ApreciazăApreciază