Din ce în ce mai prezentă în epoca noastră, MAGIA, indiferent dacă este numită albă sau neagră, nu este altceva decât adorarea demonilor
![Magia albă și magia neagră - Catedrala "Schimbarea la față" Catedrala ...](https://csf.md/wp-content/uploads/2015/02/magie.jpg)
În lumea noastră există un mare număr de oameni care suferă din pricina magiei, iar acest fenomen înspăimântător este din ce în ce mai răspândit.
Hristos, Care a venit și a risipit lucrările întunericului și ale Satanei, este dat la o parte de omul contemporan pentru ca în locul Lui să fie cinstiți ca dumnezei Lucifer și demonii săi. Ca o consecință, magia (care este adorarea demonilor) ajunge la loc de frunte în epoca noastră; Mijloacele de informare relatează neîncetat despre nenumărate cazuri de magie neagră sau albă, iar în prezent se estimează că numărul oficial al vrăjitorilor, ghicitorilor în cărți, astrologilor, spiritiștilor, descântătorilor, parapsihologilor care se mișcă în interiorul Greciei și care trăiesc din exercitarea acestei „profesii” se ridică la 200.000.
Gândiți-vă, câți „creștini” îi vizitează zilnic și cât de scump plătesc fiecare vizită de acest gen.
Din nefericire, mulți dintre cei care nu cunosc exact ce este magia aleargă la vrăjitori sau la descântători, astrologi, etc., pentru a le fi dezlegate vrăjile. Acești oameni sunt nenorociți, pentru că aleargă la preoții lui satana ca să primească ajutor. Dar este oare cu putință să-i ajute satana? Dacă ar fi putut să facă binele nu ar mai fi fost satana, ar fi fost îngerul Domnului.
Sfântul Nicodim Aghioritul, într-o omilie cu titlul: Creștinii nu trebuie să folosească nici un fel de magie, scrie:
„Deci, nu te amăgi, creștine, îți spun că nici lupul nu devine vreodată oaie, conform zicătorii, nici diavolul nu devine vreodată doctor și mai ușor ar putea să înghețe focul și să ardă zăpada decât să vindece cu adevărat diavolul, deoarece este întotdeauna neputincios; și dacă am presupune că ar putea să te vindece trebuie să cunoști că nu vrea aceasta deoarece sănătatea omului este un lucru bun, ori diavolul urăște întotdeauna cele bune, de aceea se numește urâtor de bine.”
Ce deosebiri sunt între magia albă și magia neagră.
Nu există magie albă și magie neagră, cum nu exista nici draci albi si negri, ci doar negri și răi, așa și magia, vrăjitoria si celelalte sunt negre și rele.
Cu cea albă se încearcă ceva pozitiv, în timp ce cu cea neagră: ceva dăunător și distrugător. În ambele cazuri este invocat satana și ambele sunt fenomene înspăimântătoare în fața cărora fiecare om ce gândește creștinește se înfioară.
… Marele teolog român Ioan Gh. Savin scria: “Sunt și la noi mulți, foarte mulți adepți ai unor astfel de practici: de la femeia din periferia de oraș sau de la sate, care-și caută în cafea sau umblă cu datul în cărți, și până la simandicoasele fețe care cred că au temeiuri științifice de a-și cerceta destinul după prescripțiile științelor ascunse! Dintre aceștia, mulți se cred și se prenumără între fiii Bisericii. Și încă dintre fiii cei buni.
Cu aceeași pioșenie cu care-și aprind candela în fața icoanei Mântuitorului sau cu care își duc sărindarul la cutare biserică cu sfinți făcători de minuni, își poartă pașii și spre prezicătorul care le va citi din stele și din liniile mâinii sau ale scrisului viitorul. Un astfel de creștinism însă e mai aproape de magie decât de Hristos.
Acest amestec între magie și religie, între Dumnezeu și Lucifer, între Simon Magul și Hristos, între puterea demonică și bunătatea divină nu înseamnă decât cea mai completă renegare a creștinismului. E apostazie directă.”
În vechime oamenii învățați se numeau magi (Fac. 4,8; Matei 21,1), însă cu timpul ei au fost umbriți de magii falși, vrăjitori, șarlatani si înșelători, încât astăzi prin magie se înțelege totalitatea mijloacelor oculte de a lucra misterios în sânul naturii, și de a supune spiritele nevăzute, ba chiar folosindu-se de numele lui Dumnezeu la comanda vrăjitorului ca să facă lucruri supranaturale, neobișnuite.
Magia prin care se face binele vicleșugului, se numește magie albă, iar cea prin care se face răul se numește magie neagra. În realitate este o aceeași lucrare drăceasca, prin care diavolul se pune în slujba omului vândut lui, pentru ca apoi acest om sa-i aparțină cu totul în muncile veșnice (Ex. 7,11-12 si 22,8-18; II Tim. 3,8; Luca 10,18; Apoc. 12,8-10).
În ultima vreme până și vrăjitoarele, pentru a avea mai multă credibilitate și pentru a convinge lumea că nu folosesc puterile întunericului, au început să „folosească” icoane, cruci, agheasmă, mir și alte obiecte specifice cultului creștin. Dar oricât de interesant ar fi circul pe care îl fac, vrăjitoarele rămân tot unelte ale diavolului.
Chiar dacă apare tot mai des diferențierea între cele care fac magie albă și cele care fac magie neagră (culmea stupidității fiind „convertirea” unei vrăjitoare care se pocăiește de la magia neagră la cea „albă”).
Nu există decât un singur fel de magie, și magia „albă” este de fapt tot neagră, și toți cei care merg la vrăjitoare calcă pe drumul iadului. Așa a învățat și va învăța Biserica până la sfârșitul veacurilor, oricât de fardate ar fi practicile noilor generații de vrăjitoare.
O confuzie foarte serioasă se face între puterile paranormale prezentate în cărțile neopăgâne și harismele sfinților. Exterior, ele se aseamănă oarecum (au existat mai mulți sfinți care în timpul rugăciunii s-au ridicat la o oarecare înălțime deasupra pământului).
Dar dacă în cazul sfinților aceste harisme s-au manifestat numai ca prin ele să se arate puterea dumnezeiască și să se întărească dreapta-credință, în cazul celorlalte manifestări miraculoase (chiar dacă din exterior au fost identice) s-a arătat puterea întunericului care vrea să îi îndepărteze pe oameni de la credința cea adevărată.
Nu toți așa-zișii „mistici” de alte credințe au căutat dobândirea puterilor paranormale, ba chiar numai foarte puțini. Dar dobândirea acestor puteri a fost pentru pelerinii care i-au cercetat o dovadă a unui înalt nivel spiritual.
Aici apare înșelarea, când se ignoră faptul că îngerii căzuți pot oferi „aleșilor” lor daruri care de care mai alese, când se uită că nu numai toiagul lui Moise s-a prefăcut în șarpe, ci și toiegele magilor egipteni…
Cine își imaginează că poate lupta împotriva răului mergând pe căi diferite de cele propovăduite de Biserică nu face decât să se lase influențat de aceste puteri.
În războiul cu puterile întunericului putem birui numai rămânând în Biserică, primind învățăturile ei și trăind după poruncile Evangheliei. Orice tehnică auxiliară de protecție (chiar dacă include rugăciunea, folosirea apei sfințite sau a oricărui element creștin) nu numai că este ineficientă, ci este chiar dăunătoare, nefiind decât un mod de a cere hoțului să îți păzească locuința.
Hristos, Care a venit și a risipit lucrările întunericului și ale Satanei, este dat la o parte de omul contemporan pentru ca în locul Lui să fie cinstiți ca dumnezei Lucifer și demonii săi. Ca o consecință, magia (care este adorarea demonilor) ajunge să conducă în epoca noastră; prin mijloacele de informare în masă se aude neîncetat despre atâtea cazuri de magie neagră sau albă.
Trebuie să ne dăm seama că diavolul și-a perfecționat stilul de lucru, a căutat metoda cea mai eficientă. El e ca un cameleon care de fiecare dată găsește noi culori pentru a nu fi recunoscut de către cei care caută să îl identifice.
Toate vrăjitoarele sunt slugile diavolului. Nu există magie albă și magie neagră. Nu există decât un singur fel de magie.
Magia în tradiţia populară românească
Cu siguranţă, mai aveţi proaspete în minte „Amintirile din copilărie” ale lui Ion Creangă, cu mama cea minunată care oprea ploaia înfigând toporul în pragul de lemn şi care îi făcea lui Nică un „benghi” în frunte, ca să-l apere de deochi. Sunt pagini autentice de magie populară care a avut până acum un secol o răspândire extraordinară în România.
Cu venirea societăţii industrializate, avidă de bani şi bunuri materiale, cu pătrunderea tutunului şi a băuturilor alcoolice tari, obţinute prin distilare, această tradiţie a degenerat şi apoi, treptat, a fost dată uitării. Din fericire, au existat suficienţi culegători de folclor, mulţi dintre ei străini, care să imortalizeze în scrierile lor această tradiţie extraordinară.
Analizând majoritatea procedeelor tradiționale simple, dar extrem de eficiente , este evidentă o linie de bun simţ, păstrată în toate practicile.
Mijloace tradiționale de protecţie magică
AGHEASMA
Apa sfinţită este remediul cel mai frecvent folosit în medicina populară românească, fiind un adevărat mijloc de prim ajutor magic. Agheasma are darul de a alunga prompt şi rapid diavolul şi de a chema îngerii, de a purifica oamenii şi locurile, de a limpezi gândurile şi sentimentele. Aşa se explică potolirea ca prin farmec a crizelor de epilepsie, a acceselor de isterie, a delirurilor alcoolice ş.a.m.d., prin simpla administrare sau stropire cu agheasmă. Iată cele mai cunoscute procedee de folosire a agheasmei:
Purificarea locuinţelor cu agheasmă
Stropirea camerei cu agheasmă, mai ales atunci când este făcută de preot, are darul de a o proteja de spiritele şi de influenţele rele. Această purificare a locului cu apă sfinţită este un remediu extraordinar, atunci când se urmăreşte stingerea unor certuri sau dispute în familie, atunci când locuitorii se îmbolnăvesc din senin, când apar coşmaruri sau stări de tristeţe inexplicabilă. Mai întâi, trebuie dereticată toată casa şi aerisită, deschizând larg ferestrele ca să intre soarele. Apoi, după ce preotul stropeşte cu agheasmă toate ungherele camerei, trebuie ca fiecare membru al familiei să meargă să se spovedească şi să se împărtăşească. În continuare, vreme de 7 zile (49 de zile, după alte surse), nu trebuie ca cineva să se certe, să ocărască sau să spună vreun cuvânt rău sub acoperişul casei. Acest procedeu străvechi de purificare a locuinţelor poate fi însoţit şi de tămâieri, aducerea de plante ocrotitoare etc. – procedee despre care vom vorbi mai târziu.
Stropitul cu agheasmă al bolnavilor grav şi al celor posedaţi
Cel mai frecvent este consemnată folosirea agheasmei pentru stropirea bolnavilor grav şi alcelor tulburaţi sufleteşte. Se înmoaie o tulpină de busuioc păstrată la icoana Sfintei Marii în agheasmă şi cu ea este stropit cel în cauză de sus până jos, dar în special în zona capului şi a pieptului. Acest procedeu, aplicat cu credinţă, opreşte instantaneu accesele de furie, manifestările agresive de tot felul, precum şi multe alte simptome specifice bolilor psihice grave. Stropitul cu agheasmă poate fi folosit şi ca mijloc de prim ajutor, dar şi ca procedeu tămăduitor, care să fie aplicat zilnic. Stropirile se fac dimineaţa şi seara. Este bine ca cel care stropeşte să spună în gând înainte de această operaţie Tatăl Nostru şi să-şi facă de trei ori semnul crucii.
Băutul agheasmei în scop de protecţie
Băutul agheasmei se face de obicei dimineaţa, pe stomacul gol, după spălat şi rugăciune. Se iau trei guri de agheasmă, după fiecare înghiţitură făcându-se semnul crucii. După ce s-a băut agheasma, nu se mănâncă nimic vreme de jumătate de ceas. Este un remediu pentru a scăpa de deochi (afecţiune cu manifestări foarte diverse: greaţă, dureri de cap, apatie ori exacerbarea emotivităţii, indigestie, slăbiciune, tulburări de auz şi de văz, somnolenţă, iritabilitate etc.), pentru a-i proteja pe copiii foarte emotivi şi sensibili la boli. Atunci când apăreau boli cu simptome neobişnuite şi exista bănuiala că ar fi „făcătură”, cel afectat intra în post negru câteva zile la rând, se ruga şi bea agheasmă, câte trei înghiţituri la răsăritul soarelui, la amiază şi la asfinţit.
Magia plantelor în România are o tradiţie extraordinară, prin varietatea speciilor folosite şi a ritualurilor, dar şi prin caracterul său unitar – ritualuri identice, pentru aceleaşi ierburi, sunt întâlnite deopotrivă în Banat şi în nordul Moldovei ori în Maramureş. Există mai multe categorii de plante magice, dintre care cele mai puternice sunt cele toxice (mătrăguna, omagul, strigoaia, rostopasca), acestea din urmă fiind şi cele mai periculoase.
În general, puterea unei plante, câştigată de partea utilizatorului prin tot felul de ritualuri, este neutră, ea putând fi folosită deopotrivă pentru a face bine şi pentru a distruge. Mătrăguna, de exemplu, putea fi un remediu salvator în bolile cu sfârşit letal, atunci când era culeasă şi administrată cu dragoste, cu post şi rugăciuni, dar şi o armă ucigătoare, atunci când era însoţită de blesteme şi ocări. În afara plantelor toxice, mai există o categorie de plante magice cu totul aparte – plantele de protecţie psihică şi magică.
Plante pentru amulete
Fără îndoială că cei mai în vârstă îşi amintesc de săculeţul pe care li-l punea la gât bunica, atunci când erau mici, săculeţ care conţinea fel şi fel de ierburi, care să-i apere de deochi şi boli. În întreaga Europă a existat această tradiţie, până în secolul trecut, care avea foarte mici variaţii de la un popor la altul. Cel mai bine era ca aceste plante să fie păstrate cât mai aproape de corp, dar ele puteau fi puse şi într-un mic săculeţ, care era mereu purtat la gât pe sub haine, ori puteau fi puse sub pernă ori la capul patului, în timpul somnului. Şi astăzi, în satele izolate de munte, mai poţi întâlni convalescenţi, copii ori fete de măritat care poartă la gât fel de fel de plante care să-i ocrotească – o tradiţie veche de milenii, cu o eficienţă inexplicabilă, dar reală.
Iată câteva plante magice folosite frecvent pentru amulete:
* Usturoiul – câţiva căţei de usturoi puşi într-o pânză şi purtaţi la gât, sunt un remediu infailibil pentru ocrotirea copiilor de răceli, de viermi intestinali şi de deochi. Flăcăii care mergeau singuri prin pădure aveau neapărat o căpăţână de usturoi la ei, pentru a-i feri de iele ori de Fata Pădurii. De asemenea, bărbaţii ori femeile vlăguite, care aveau noapte de noapte visuri ude (poluţii nocturne), păstrau noaptea la capul patului o căpăţână sau o cunună de usturoi.
* Odolean – este mai cunoscut sub numele de valeriană (Valeriana officinalis), rădăcina sa fiind un remediu extraordinar pentru protecţia fetelor de măritat (mai ales pentru a fi ocrotite de zburători, care luau vlaga şi minţile fetelor). Rădăcina de odolean era purtată în general la brâu, având rolul de a îndepărta influenţele erotice malefice.
* Iarba-creaţă – este un ingredient frecvent folosit, alături de odolean. Sub acest nume mai este cunoscută şi menta dulce (Mentha viridis), care calmează psihicul, reduce iritarea şi alungă demonii mâniei, precum şi pe cei ai pasiunii necontrolate. Solomonarii de odinioară spuneau că în nopţile întunecate puteau auzi zmeii mergând prin ceruri şi spunând: „De n-ar fi odolean şi iarbă-creaţă,/ Am avea şi noi o viaţă./ Leuşteanul de n-ar fi,/ Atunci noi n-am mai pieri”.
* Leuşteanul – era odinioară la mare preţ pentru alungarea entităţilor malefice, dar şi pentru apărarea de „făcături de dragoste”. Se folosea împreună cu odoleanul şi iarba-creaţă, alcătuind o triadă invincibilă. Femeile făceau amulete cu ele şi puneau aceste trei ierburi într-o mâncare specială, pe care o dădeau tinerelor fete înainte de a merge singure cu oile în munte, ca să le ocrotească.
* Iarba neagră – este o denumire dată sânişoarei (Sanicula europaea), fiind folosită mai ales pentru protecţia femeilor de blesteme (pentru a nu le seca sau a nu se otrăvi laptele tinerelor mame, pentru a nu-şi pierde fertilitatea tinerele soţii etc.). Se ţinea, ca şi celelalte ierburi, într-un săculeţ la gât.
* Vâscul – este o plantă care, pe de o parte, aduce norocul şi belşugul în casă, iar pe de altă parte, o apără de blesteme şi alungă răul. Vâscul, mai ales cel de la Crăciun, se ţinea pe pragul uşii de la intrare, ca să sperie toate spiritele rele şi să le atragă pe cele bune.
Multe alte plante se folosesc local pentru protecţia oamenilor, a caselor ori a animalelor – teiul înflorit, salvia, sânzienele galbene, cimişirul, ramurile de brad. Toate se păstrează prinse în cunună la icoane ori pe pragul de sus al casei.
Surse:
marturieathonita.ro/magia-alba-si-magia-neagra.
https://doxologia.ro/magia-alba-magia-neagra.
https://romania-misterioasa.blogspot.com/2019/08/magia-alba-si-neagra-in-traditia.
Niciun comentariu până acum.
Lasă un comentariu