CER SI PAMANT ROMANESC

Cuvant despre noi, romanii

În curând va începe să producă în România o fabrică uriașă de baterii pentru mașini electrice care va transforma această zonă într-una de mare interes pentru întreaga Europă


Europa încearcă să țină ritmul cu SUA și China în producția de baterii pentru mașinile electrice, iar în acest joc, relatează Timpul.md.,România va avea un rol esențial , după ce Compania belgiană Avesta Battery and Energy Engineering (ABEE) va construi în Zona Liberă Galaţi o fabrică de baterii pentru maşinile electrice, o investiţie de 1,4 miliarde euro, care va genera în final circa 8.000 de locuri de muncă.

Învestiția în noua fabrică, coroborată și cu alte proiecte care sunt în desfășurare în zona Brăila-Galați vor transforma această zonă într-una de mare interes pentru întreaga Europă.

„Oraşul nostru a devenit tot mai atractiv pentru investitori. Sunt încântat că am participat astăzi, alături de o importantă delegaţie din România, la semnarea unuia dintre cele mai mari proiecte comune ale ţării noastre cu Belgia. Este o investiţie majoră, de 1.4 miliarde de euro, pentru realizarea căreia s-a muncit destul de mult în ultima perioadă şi care necesită eforturi şi mai mari pentru a fi implementată.

Nu a fost uşor să aducem acest proiect la Galaţi pentru că a trebuit să îndeplinim mai multe cereri, dar afirm cu satisfacţie că, ajungând în acest punct al proiectului, oraşul nostru şi întreaga comunitate din sud-estul României vor avea foarte mult de câştigat. Şi prin această importantă investiţie, Galaţiul este pe harta economică a regiunii, fiind tot mai aproape de obiectivele sale, acelea de a fi ca o poartă strategică în estul Uniunii Europene.

Prin ridicarea fabricii de baterii pentru maşinile electrice vor fi create locuri de muncă pe care forţa de lucru din zonă, bine pregătită, le aştepta cu interes. Le mulţumesc reprezentanţilor companiei ABEE, oficialilor belgieni şi români, domnului europarlamentar Dan Nica şi domnului consilier de stat Florin Spătaru. În acest fel, Galaţiul devine un reper important în domeniul fabricării bateriilor electrice la nivel internaţional”, a declarat primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu.

România devine jucător important în competiția dintre China și Europa Noua fabrică va fi construită în Zona Liberă Galaţi, pe o suprafaţă de circa 60 de hectare. „Romvolt este un proiect de fabrică de baterii litiu-ion din Galaţi, România, cu o capacitate totală de producţie de 22 GWh şi investiţie totală de 1,4 miliarde de euro. Producţia de baterii este crucială pentru UE datorită situaţiei actuale a pieţei în care China domină aprovizionarea cu baterii Li-ion.
Sunt necesare mai multe capacităţi de producţie în viitor pentru a satisface cererea europeană aflată în creştere. Romvolt va furniza baterii în principal pentru industria auto, în România aflându-se Renault/Dacia şi Ford, dar şi pentru piaţa staţionară, deoarece stocarea este necesară pentru tranziţia la energie regenerabilă. Romvolt se aliniază viziunii guvernului român de integrare a României în lanţul valoric al bateriilor la nivel european şi îşi propune să facă din România o sursă de aprovizionare cu baterii în producţia şi utilizarea durabilă a bateriilor pentru întreaga Europă”, au transmis într-un comunicat, reprezentanţii companiei ABEE. În Galați și Brăila se construiesc un aeroport și hub logistic. Poziția strategică a României, în contextul războiului din Ucraina, are și efecte benefice pentru țara noastră. Județele Brăila și Galați vor deveni noul ”centru de interes” al Europei, asta pentru că în această zonă va fi amplasat hub-ul de reconstrucție pentru Ucraina, dar tot pentru Brăila și Galați se construiește un nou aeroport.

Investițiile pentru hub-ul regional destinat reconstrucției Ucrainei, investițiile în noul aeroport, dar și investițiile în porturile dunărene din Brăila și Galați vor avea efecte benefice în economia celor 2 județe. Hub-ul logistic va concentra toate ajutoarele venite din Europa pentru Ucraina, acestea urmând a fi depozitate în Galați și Brăila, iar apoi transferate către Ucraina.

Transformarea zonei Galați – Brăila într-un hub logistic pentru companiile străine va dinamiza investițiile străine în zona celor două orașe, dar și investițiile în judeţele din estul României, aflate la graniţa cu Republica Moldova şi Ucraina, zona Moldovei înregistrând unele decalaje de dezvoltare, comparativ cu alte regiuni ale României.

Noul aeroport Galați-Brăila Specialiştii au stabilit că aeroportul din judeţul Galaţi va avea o suprafaţă de 250 de hectare, la care se va adăuga o zonă rezervată pentru investiţii publice de aproximativ 115 hectare.

„Am reuşit, după multe luni de negocieri şi multe drumuri la Bucureşti, să trecem de o etapă foarte importantă, şi anume obţinerea acordului de la ROMATSA, de delimitare a spaţiului aerian al aeroportului.

Nu a fost uşor, nu a fost simplu, însă am reuşit să deblocăm cea mai complicată parte din acest moment, astfel încât să putem continua studiile şi expertizele, aeroportul urmând să fie construit pe un teren aflat între Braniştea, Slobozia Conachi şi Tudor Vladimirescu.

Este un proiect extrem de important, aşteptat de milioane de oameni din Galaţi, Brăila, Vrancea şi Bîrlad (Vaslui), precum şi din zona raionului Cahul.

Cert este că aeroportul nu a fost uitat sau abandonat. Mergem înainte şi lucrăm intens”, a anunţat preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi, Costel Fotea.  

21/05/2024 - Posted by | LUMEA ROMANEASCA | , , , , , , ,

6 comentarii »

  1. Despre poluarea care va urma in zona nu spune nimeni nimic.

    Apreciază

    Comentariu de dan burtea | 21/05/2024 | Răspunde

    • A spus cineva că nu se iau măsuri antipoluare inca de la inceput? Belgia și România ca țări membvre UE trebuie să aibă în vedere reglementările UE in această privință…

      Apreciază

      Comentariu de cersipamantromanesc | 24/05/2024 | Răspunde

  2. Ce ascunde acest contract, pentru ca toate ascund cate ceva?! Cum este afectat mediul?

    Apreciază

    Comentariu de George Moraras | 21/05/2024 | Răspunde

    • Contractul ”ascunde”dorința UE de a contracara dumpingul chinez cu baterii pentru automobile.In urmă cu două săptămâni, în timpul vizitei lui XiJinping în Ungaria a căzut de acord cu Viktor Orban să se construiască acolo o fabrică de baterii chinezească.Adică un cal troian chinez in UE.Privind in perspectivăa in ctiva ani industria automobilelor electrice isi va lua avânr ,iar planificatorii europeni nu pot lăsa China să acapareze această piață.

      Apreciază

      Comentariu de cersipamantromanesc | 24/05/2024 | Răspunde

  3. Ce e

    Apreciază

    Comentariu de Alex | 21/05/2024 | Răspunde


Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.