CER SI PAMANT ROMANESC

Cuvant despre noi, romanii

PROF.UNIV.DR. IOAN AUREL POP, Președintele Academiei Române: „Lumea globalistă care se doreşte azi a fi înfăptuită nu este departe de comunismul clasic”


Președintele Academiei Române, profesorul Ioan-Aurel Pop, a spus că lumea în stil globalist nu este departe de comunismul clasic, acela în care deviza era „proletari din toate țările, uniți-vă !”.

Președintele Academiei a spus aceste cuvinte în cadrul unui mesaj pe care l-a transmis cu ocazia lansării volumului «Apostolii întunericului și comunizarea României», de Sorin Berilă.

În mesajul său, academicianul a atras atenția că noul marxism folosește mijloace mai subtile decât comunismul de odinioară, dar nu mai puțin periculoase, consemnează publicația online https://gandeste.org.

„Cartea de față, scrisă de dl Sorin Berilă, tinde să facă o istorie a mișcării de stânga mondiale, dar cu accent pe cazul special al României. Este o întreprindere temerară, greu de întreprins, dar totuși, cu șanse mari de reușită. Demersul acesta a fost determinat o îngrijorare a autorului și a multora dintre contemporani, îngrijorare cauzată de un fenomen acutizat relativ recent, neo marxismul.

Lumea gândită și numită globală nu este departe de poporul muncitor unic al comunismului de odinioară și nici de lozinca prin care s-a consacrat comunismul: proletari din toate țările, uniți-vă. Firește, mijloacele contemporane de impunere a acestui nou marxism sunt mult mai subtile și de aceea mai ademenitoare. Nici ele nu-i pot înșela pe cei cunoscători.

Autorul pornește de la surse indubitabile, caută antecedente, găsește avocați aproape uitați ai cauzei, îi dă în vileag pe unii teoreticieni importanți care au fost toboșarii noului neo-comunism. Autorul, în mod natural și cartea, oferă și soluții, care nu sunt unice și nici infailibile, dar care ar putea conduce spre remedii eficiente.

Rămâne de văzut dacă autoritățile vor fi capabile și dispuse să preia asemenea sugestii și să le aplice pentru salvarea valorilor consacrate”, a transmis celor prezenți acad.prof. Ioan-Aurel Pop, care nu a putut fi prezent la evenimentul lansării volumului «Apostolii întunericului și comunizarea României».

Autorul, Sorin Berilă, a explicat că a scris acest volum și din nevoia de a contrabalansa valul de calomnii aduse românilor, după 1990. Una dintre acestea fiind aceea că românii au acceptat ușor comunismul sau că l-au adus, ei înșiși, în România.

„Ce pot să vă spun din micile cercetări pe care le-am făcut este că nu știu ce etnie aveau cei care au adus comunismul în România, dar cu precizie putem spune că nu erau români.

Nu se poate arunca un oprobriu asupra poporului român: că erau patagonezi, croați sau bulgari nu mă interesează. Dar important este că nu erau români”, a spus Sorin Berilă.

Fragmente din volumul «Apostolii întunericului și comunizarea României», apărută la Editura Coresi, sub semnătura lui Sorin Berilă, prezentate de publicația anonimus.ro:

Caracteristica revoluției bolșevice

O caracteristică specială a revoluției bolșevice – moștenită de la Revoluția Franceză – a constituit-o încercarea de a subsuma interesul familiei, interesului statului, prin aceasta intenționându-se o disoluție a coeziunii celei dintâi.

Următorul episod din instaurarea comunismului în Rusia poate fi lămuritor.

Presa sovietică a mediatizat intens cazul lui Pavel Morozov *, cel care și-a denunțat tatăl poliției politice OGPU, de legături cu „bandiți și dușmani ai Statului Sovietic”, pentru care acesta ar fi falsificat documente.

Condamnat inițial la zece ani de lagăr, Trofim Morozov a fost ulterior împușcat. După condamnarea tatălui său, Pavel (Pavlik) Morozov a fost ucis în bătaie de unchiul, vărul și bunicii săi, care au fost la rândul lor arestați și executați, ca „dușmani ai Poporului”.

După moartea sa, lui Pavel Morozov i s-a creat o imagine de martir de către propaganda sovietică, în memoria lui au fost ridicate statui, școli i-au purtat numele, iar cea în care acesta a învățat a devenit altar și loc de pelerinaj, unde copiii de pe întreg cuprinsul Uniunii Sovietice, veneau în excursii organizate.

Despre el au fost scrise cărți, piese de teatru, șase biografii, a fost turnat un film, au fost compuse cântece, un poem simfonic și o operă. Viața și moartea i-au fost predate în școli, ca lecții și modele de urmat. Prin toată această propagandă, copiii au fost îndemnați să-și spioneze și să-și denunțe părinții și să fie loiali necondiționat partidului.

Chiar dacă prin toate aceste metode, disoluția familiei nu s-a putut realiza pe scară largă, iar conceptul despre „minunata lume nouă” nu s-a răspândit în întreaga societate, nefiind îmbrățișat de marea majoritate a oamenilor, așa cum propovăduiau ideologii și corifeii marxiști, ideile acestea nu au murit, ci doar și-au schimbat forma de adresare și metodele de propagandă.

Neomarxiștii secolului XXI, beneficiind de sprijinul generațiilor de politicieni formați în universitățile de prestigiu occidentale, infestate de propagandiști de stânga (chiar și de extremă stânga), ajutați din plin de mijloacele de comunicare multimedia moderne, ca și de o presă cumpărată și obedientă până la obscenitate, continuă cu avânt și cu din ce în ce mai mult succes această operă de demolare a instituției familiei – a cărei țintă sunt din nou copiii – prin așa numita „identitate de gen”, ca și prin promovarea unei sexualități deșănțate și a confuziei valorilor și a identităților.

Că este așa, vedem din diversele luări de poziție, care sunt destinate a crea cadrul pentru scoaterea totală a copiilor de sub autoritatea și îngrijirea părinților biologici și, eventual, plasarea lor într-un cadru instituțional sau darea spre adopție unor cupluri ce nu pun probleme: homosexuali, progresiști, etc.

Scopul nemărturisit este destructurarea, reformarea societății postmoderne și transformarea ei într-un construct politic artificial, profund nenatural – chiar antinatural – dar conform cu ideologiile inventate și dezvoltate în „think tank”-urile afiliate marilor universități din America și vestul Europei.

Pe un plan mai larg, această intelighenția modernă militează astăzi împotriva națiunilor și a naționalismului de pe poziții internaționaliste, neo-troțkiste, după cum se poate desprinde dintr-un eseu semnat de Vladimir Tismăneanu, care avertizează asupra a ceea ce el consideră a fi un pericol mortal pentru libertatea Europei și a lumii:

„Dintre toate pericolele care amenință libertatea în Europa Centrală și de Est, cel mai mare e renașterea spiritului colectivist. Acesta nu e un colectivism intelectual, internaționalist, cum e comunismul. E un colectivism primitiv, parohial, care se bazează pe concepte precum ‘patrie’, ‘națiune’ sau chiar comunitatea de sânge [neam]”. 

De remarcat aici, că Tismăneanu – departe de a considera internaționalismul comunist ca decurgând dintr-o ideologie criminală, care în numele acestui concept a făcut cel mai mare număr de victime umane din istorie și a provocat (și încă mai provoacă) suferințe inimaginabile în toată lumea – îl consideră „intelectual”, deci superior și îl plasează în antiteză cu naționalismul „primitiv”, care trebuie combătut.

Ca atare, națiunea (și naționaliștii), patria și neamul trebuie să dispară, fiind condamnate de istorie, după sentințele date în secolul XX de Marx, Lenin, Troțki și comilitonii lor. Acestea nu sunt speculații ieftine, lansate de un filosof de mâna a doua, abil, bun de gură și care știe perfect cum să-și vândă marfa și propria persoană, ci idei forță, foarte la modă în Occident începând cu anii ’60 – ‘70 și promovate ca atare la cele mai înalte nivele academice.

Pentru a înțelege mai bine mecanismul acestei propagande neomarxiste, trebuie să ne întoarcem la Bezmenov și la ceea ce dezvăluia el la jumătatea anilor ’80, despre infiltrarea ideilor marxiste în mediile academice din Statele Unite: „Nu este o crimă dacă un profesor (…) introduce un curs de marxism-leninism la Universitatea California, de exemplu. Nimeni nu o să vină la ușa lui să-l aresteze. Nu se consideră că a săvârșit o infracțiune, nici măcar din punct de vedere moral”.

Același lucru îl observăm astăzi: chiar dacă este evident că aceste așa zise „reforme” susținute de elite ce se promovează între ele și care de fapt bulversează societatea, creând mai multe probleme decât rezolvă – măturând în numele „noului”, „progresului” și „libertății” instituții „învechite” (dar care s-au dovedit viabile timp de milenii), valori și tradiții și impunând artificial idei de laborator generate de teoreticieni cinici și narcisiști, decuplați emoțional, susținute de o mulțime de neopolitruci, deloc dezinteresați – nimeni dintre instituțiile puse să vegheze la siguranța și viitorul națiunii: Președinția, Academia, Justiția, poliția sau serviciile secrete, nu ia atitudine.

Singură Biserica încearcă să stăvilească tăvălugul nivelator globalist, dar fiind atacată din toate părțile, cu o societate din ce în ce mai secularizată, care nu o urmează decât parțial și cu un cler, de multe ori ispitit și dedulcit prea mult la cele lumești, are o voce tot mai slabă, iar acțiunile sale sunt îndreptate mai mult către salvarea trupurilor decât spre mântuirea sufletelor.

*CITIȚI ȘI:

Publicitate

29/11/2022 - Posted by | ISTORIE ROMÂNEASCĂ | , , , , , , , , , ,

3 comentarii »

  1. O fi mare academician dar se inseala. Comunismul va fi cand proletariatul va prelua controlul, si va distruge capitalismul. Globalisti asa cum se spune in ultima vreme in mod gresit, doresc extinderea pietelor la nivel global fara sa le pese de exploatarea oamenilor muncii pe care sa i aduca la supunere totala. Acest academician ar trebui sa l studieze temeinic pe Marx.Viitorul este a noii oranduri socialiste care indeparteaza exploatarea omului de catre om. Oamenii muncii indiferent de nationalitate, sex ,religie, rasa vor actioa impreuna pentru progres pace si prosperitate. Natiunea socialista este diferita de natiunea burgheza, cititi documentele PCR dinainte de 1989.

    Apreciază

    Comentariu de Dr. Sergiu Fendrihan | 29/11/2022 | Răspunde

  2. Marx a considerat că munca este singurul izvor al valorii şi a ratat astfel şansa de a observa cum capitalismul funcţionează nu doar prin exploatarea muncitorilor, ci şi prin progrese tehnice continue. El a subestimat în teoria lui iniţiativa antreprenorială inovația şi progresul tehnic ca sursă de bogăţie. Asta ni se spunea și la orele de socialism științific din timpul României socialiste multilateral dezvoltate.

    Astfel, unele din previziunile lui Marx nu s-au mai adeverit. Industrializarea şi continua tehnologizare a proceselor de producţie au atras o scădere a costurilor de producţie şi reducerea timpului de lucru, dar mai ales nu s-a mai produs o creştere a sărăciei. Capitalismul s-a dovedit a fi extrem de adaptabil. Totodată, s-a dezvoltat și o aşa numită industrie a divertismentului, imposibil de imaginat pe timpul lui Marx.
    Or,încă din timpul romanilor se știa că poporul poate fi ținut în frâu dacă îi oferi ”panem et circensis”.
    Deja pentru Marx devenise evident că efectele şi dimensiunile capitalului nu cunosc limite. Publicistul Bernd Ziesemer sublinia că atât în „Capitalul” cât şi în „Manifestul comunist” există pasaje în care Marx se referă la victoria capitalismului şi dispariţia vechilor orânduiri și că este convins că „putem să îl considerăm pe Karl Marx ca fiind primul teoretician al globalizării.”
    Adepţii de azi ai marxismului continuă să se agaţe de ceea ce este practic un surogat de religie, refuzând să vadă rădăcina tuturor nenorocirilor „colaterale” aduse de încercările de implementare a ei.
    Însăşi esenţa acestei ideologii este ruptă de realitate, amputând natura umană de dimensiunea ei spirituală, transcendentă. Ea ignoră legile economice, crezând că poate aboli cu forţa un sistem totuşi „natural”, și natura umană care nu poate fi separată de instinctul firesc de proprietate şi de sporire a acesteia.
    O ideologie care refuză să admită că depăşirea acestui dat natural nu poate avea loc în niciun caz la nivelul unei societăţi întregi, care este fundamentată pe el și care ignoră realităţile naţiunilor, sau mai precis tinde să abolească aceste entităţi iarăşi specifice lumii „fireşti”, care au stat la baza societăţilor de-a lungul istoriei.
    Religia este de asemenea repudiată, nu doar în funcţia ei esoteriologică, dar şi din punctul de vedere al rolului ei social, de pilon al societăţii care fie şi implicit,este fundamentată pe un set de valori derivate din ea.
    În finalul ”Manifestului comunist”, se proclamă într-un mod apoteotic şi totodată cât se poate de explicit: „Comuniștilor le repugnă să-și ascundă vederile și intențiile. Ei declară fățiș că țelurile lor pot fi atinse numai prin doborârea violentă a întregii orînduiri sociale de până acum.”
    Ce mai pot face neomarxiştii zilelor noastre, văzând că religia lor politică poartă cu sine povara unui secol de crime oribile? Nimic altceva decât să încerce să-şi camufleze ţelurile. Se invocă felurite scuze menite să legitimeze o ideologie abstractă, în esenţa ei potrivnică naturii umane: atât „normalităţii” căzute, cât şi naturii profunde, spirituale. Iar tocmai această inadecvare la realitate, dublată de obsesia ireductibilă de a se întrupa în concret, îi conferă în mod inevitabil un caracter inuman şi criminal, ucigător de trupuri dar şi otrăvitor de suflete.
    Fără îndoială viitorul este acela încare toți membrii societății omenești vor fi egali, iar societatea va fi liberă de exploatarea omului de către om.
    Vor produce…mașinile, iar cele necesare traiului vor fi distribuite fiecăruia după necesități.

    Apreciază

    Comentariu de cersipamantromanesc | 29/11/2022 | Răspunde

  3. PS: Pare cel puțin inadecvată poziția d-tale nefondat critică și mai ales a modul in care d-ta înțelegi să-l tratezi pe dl.Președintele Academiei Române.
    Vă considerați cumva superior în plan intelectual d-lui prof. univ. dr. Ioan Aurel Pop?

    Apreciază

    Comentariu de cersipamantromanesc | 29/11/2022 | Răspunde


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: