CER SI PAMANT ROMANESC

Cuvant despre noi, romanii

Cum și cine plătește articolele #Rezist în presa mondială


Liviu Dragnea ironizează protestele #Rezist

În perioada de glorie a manifestațiilor #Rezist, articolele care le preamăreau în presa internațională erau plătite din România, printr-o unică agenție de Public Relations, dezvăluie politologul Alina Mungiu într-un material din ”România curată”.

LUJU.RO: "Protestele au fost finanţate din străinătate." Băiatul în chiloţi  a fost unul dintre beneficiari - Newstandard

Foto: Florin Bădiță – activistul #Rezist care protestează în chiloței, prin organizarea evenimente ”progresiste”pantless din metroul bucureştean.

Ea mai spune și că pentru liderul #Rezist Florin Bădiță s-a inventat un premiu european care, de fapt, a fost acordat într-o singură ediție, scrie Inpolitics.ro.

Alina Mungiu, dezvăluie cum s-au plătit articolele #Rezist în presa mondială :

”O întreagă categorie de presă foarte vocală în lupta pentru justiție a refuzat să își arate beneficiarul net, sau s-a ascuns după administratori ai unor falimente.

Foarte notorii au fost ziare.com (unde era atunci Ioana Ene Dogioiu) și Hotnews (la care colegii de la Centrul de jurnalism au făcut eforturi mari să îi convingă).

De asta să nu se mire nimeni că în cercurile de inițiați beneficiarul real, a cărui dezvăluire a devenit între timp legal obligatorie, fără că legea să fie pusă în practică, e considerat în cercurile de inițiați SPP, SRI sau SIE la o bună parte din presa centrală, prin firme mascate, dar nu atît de greu de identificat, sau dezvăluirea lor nu ar fi o problemă” comentează Alina Mungiu.

”Unele din aceste firme au ca obiect de activitate afacerile cu petrol, altele, pe față, PR: o simplă analiză cantitativă a textelor despre Rezist! în presa străină arată prezența dominantă a unei singure agenții de PR.

Aceasta se autocita pe față în articolele de promovare a manifestațiilor anti-PSD plasate în ziare occidentale, care după criza financiară au recurs treptat la acest fel de a deschide conținutul editorial către ceea ce ar trebui de fapt identificat ca și conținut sponsorizat – dar nu e.

E vorba chiar de Bloomberg, Financial Times și alte ziare importante, în care zilele astea primesc oferte să scriu nu de la redacții, ca acum 20 de ani, ci de la firme de promoție, care te sună și zic așa: am observat că sunteți un prieten al Ruritaniei și îngrijorată de situația democrației de acolo. Nu scrieți dvs un articol, noi vă plătim onorariul și aranjăm să apară aici sau acolo?

Ei nu îți spun ce să scrii: practic au selectat dinainte cine ești.

Odată ce mecanismul există, nimic mai ușor pentru firmele noastre acoperite să ocupe spațiul și așa se explică de ce bulgarii au demonstrat un an cu zero articole în timp ce ai noștri au ajuns celebri, Euronews a dat și un premiu anual care a existat într-o singură ediție băiatului fără pantaloni după care s-au ascuns interesele oculte.

Așa de falsificat e peisajul presei românești că l-am extins și la cea europeană, deși cînd îl auzi pe Ioan Talpeș povestind cum cumpăra SIE prin firme de PR articole în New York Times în anii nouăzeci vezi că povestea e veche: doar proporția s-a schimbat” conchide Mungiu.

27/05/2021 - Posted by | LUMEA ROMANEASCA | , , , , ,

Un comentariu »

  1. A republicat asta pe Octavpelin's Weblog.

    Apreciază

    Comentariu de octavpelin | 27/05/2021 | Răspunde


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: