CER SI PAMANT ROMANESC

Cuvant despre noi, romanii

Cine și de ce se opune construirii de autostrăzi transcarpatice care să lege Muntenia și Moldova de Transilvania ?


Fost ministru al Lucrărilor Publice: “După preț, întreaga autostradă Comarnic-Brașov ar trebui să fie un tunel”

Pe hartă: DN1-București- Brașov și proiectata autostradă Comarnic- Brașov

ActiveNews/ Andrei Dirlau: ”A cui securitate o amenință autostrada trans-carpatică?”

 

  •   „Domnul general Florian Coldea nu a fost niciodată de acord cu autostrada Comarnic-Brașov. […] i-a amenințat și pe funcționarii CNADR cu arestarea dacă vor semna o asemenea autostradă.”

  • De 12 ani nu reușim să legăm printr-o autostradă Transilvania de restul României, nici Pitești-Sibiu, nici Comarnic-Brașov, nici Iași-Târgu-Mureș! Eu am terminat negocierile cu Vinci-Strabag (mari companii de autostrăzi din Europa), gata de semnare, dar s-au opus Băsescu și PNL strigând: e o mare hoție.  În 2015 un reprezentant al Sistemului i-a spus ministrului Transporturilor: Cine semnează asemenea autostradă ajunge în pușcărie. Transilvania e tot mai legată de Viena și Budapesta, dar tot mai depărtată de București și Iași.”

Sunt afirmații publice, le-am auzit ori le-am citit cu toții: primele aparțin lui Sebastian Ghiță, următoarele lui Victor Ponta.

 Întrebarea care nu se pune însă – și pe care vreau să o discut aici – este motivul: DE CE s-ar opune „sistemul” construirii acestor autostrăzi? Pe CINE ar deranja o autostradă peste Carpați?

S-a menționat doar, în treacăt, că o asemenea autostradă ar reprezenta un „risc la adresa siguranței naționale”.Departe de a fi un răspuns, această „explicație” nu explică nimic. Dimpotrivă, ea intrigă și mai mult pe cetățeanul român.

Care ar fi acest „risc” la adresa siguranței naționale? În ce anume ar putea consta „amenințarea de securitate”?Nimeni nu schițează măcar un răspuns.

De ce?O ipoteză ar fi că răspunsul ar putea fi considerat evident.

Numai că implicațiile unui asemenea răspuns „evident” sunt încă și mai neliniștitoare. Și totuși nimeni nu le discută.O posibilă „explicație” ar fi că o autostradă (sau mai multe) care ar traversa Munții Carpați, făcând legătura între Ardeal și fostul Regat mult mai ușoară și mai rapidă, ar putea facilita și transportul trupelor și al armamentului greu. În caz de pace acesta ar fi un avantaj. 

În caz, însă – Doamne ferește – de război, amenințarea de securitate ar consta în aceea că s-ar putea astfel facilita deplasarea forțelor armate ale inamicului (presupoziția fiind că potențialul inamic ar fi Rusia).

Autostrada ar deveni deci, într-adevăr, un risc de securitate – dar nu pentru România, ci pentru Europa!

Or, înverșunarea cu care generalul-locotenent Florian Coldea – și cu siguranță alți factori, interni și externi, aflați în spatele lui – s-au opus timp de ani de zile construirii măcar a unei autostrăzi trans-carpatice ne duce inevitabil cu gândul la o explicație sinistră: că, în realitate, exact scenariul schițat mai sus este scenariul operațional pe care NATO și-a construit de la bun început strategia de apărare în regiunea Europei de sud-est: o strategie de sacrificiu!

Ideea cu interdicția asupra autostrăzii nu e nouă; ea circula de câtva timp în spațiul public. Dar, până la actualul scandal Ghiță–Coldea, pur și simplu nu ne-a venit să credem și, deci, ea n-a fost luată în serios. Acum însă știm că exista o reală și categorică „interdicție”, în spatele căreia se afla însuși prim-adjunctul directorului SRI.Iar în spatele acestuia, în mod cert, se află alte interese. 

Căci, evident, generalul cu patru stele Florian Coldea și chiar Traian Băsescu nu au pus de capul lor o asemenea opreliște.

Deși interdicția era secretă, ea nu era însă mai puțin eficientă; dimpotrivă, ea a funcționat infailibil – dovadă că nici până azi nu au început lucrările nici măcar la o singură autostradă trans-carpatică. 

O altă cauză ar putea fi aceea evidențiată dse economistul  Ilie Serbanescu care a spus de mult ca aceasta autostrada nu se va face. Daca se va face,asta ar însemna o Românie unită.

Adică ar fi legatura dintre Ardeal si Regat, calea prin care economia Romaniei s-ar unifica in mod firesc. 

Așa, puteți vedea ca în România, stat unitar (?!?) exista doua economii, doua zone economice în care circulatia capitalului este diferita.

O cale de acces facil peste munți (ca la mai multe nici nu pot sa sper ca ma pot gândi) ar face ca fluxul de marfa si capital sa se omogenizeze în toata țara.

De ce este important ca acest lucru sa nu se intâmple? Din doua motive, amândouă având aceeasi finalitate.

Primul motiv este ideologic. Neoliberalismul (dar si liberalismul) considera ca socialul este determinat de economic.

Deci, o economie omogena, ar conduce la o cultura omogena, o identitate unica a tuturor romanilor. 

Acest lucru nu se doreste pentru ca am dovedit ca putem fi deosebit de eficienți atunci cand suntem uniți, atât economic cât și militar. 

Deci, România este un pericol pentru interesele celor mari, atunci când își poate afirma și susține propriile interese.

Al doilea motiv, nu este acela că linia Carpaților se apără mai usor. Rusia a luptat în Siria cu rachete trimise peste marea Caspica și cu trupe aeropurtate, sau debarcate la Tartus.Chiar și acum, când dezbatem problema, Rusia are trupe în Serbia.

Vremurile de la Posada s-au dus… De fapt, linia Carpatilor este linia de delimitare negociată la Malta de Gorbaciov și Bush senior.Rusia nu avea cum sa părăseasca Berlinul fără sa ceară altceva și ce altceva putea să ceara Rusia, decât un culoar către Mediterana prin Iugoslavia?Adică să nu mai stea cu flota de la Sevastopol la mâna celor care dețin Bosforul.

S-ar părea că cei doi mari s-au ințeles fiecare să ia ce își dorește. De aici și războiul din Iugoslavia, și incercarea de la Târgu Mures din ’90.

Am putea adăuga și Piata Universității și mineriadele în rândul acelorași încercări de destabilizare a României, pentru a putea fi ruptă mai ușor.

De asta România (și Bulgaria, de ochii lumii) a fost ultima țara primita în NATO (și cu ce preț!

Am permis bombardarea Belgradului de pe teritoriul nostru!) și ultima țară primita în UE unde nu avem deloc același statut cu ceilalți membri (deși le-am dat gratis tot ce au vrut, industrie, comert, pământ, subsol, aer si paduri).

02/11/2019 - Posted by | LUMEA ROMANEASCA | , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

2 comentarii »

  1. Aha……deci prin Polonia rușii nu pot trece pentru ca e țara cu relieful cel mai muntos din Europa :) …pe ucrainieini îi trec la pas cu toată pusta lor ….prin Bulgaria iar nu pot trece deși reliful și mai nou infrastructura le-o permite iar bulgarii i-ar primi cu brațele deschise si acum pe muscali și le-ar face facil accesul la sârbi care și ei la rândul lor sunt legați cel puțin istoric și religios de ruși…și se cramponează rusul de trecătorile din Carpații noștri ambiționându-se să treacă numai pe acolo….fiți serioși( autorii artiolului initial)…v-ați uitat la o hartă a relifului din zona asta?

    Apreciază

    Comentariu de Taz | 02/11/2019 | Răspunde

    • Nu s-a pus problema că o invazie ar fi mai ușor de oprit în Polonia. S-a spus doar că o apărare la o eventuală invazie rusească ar fi mai ușor de susținut pe linia Munților Carpați.
      E vident, teoria șchioapătă tocmai pentru faptul că armatele moderne nu se mai împiedică de obstacole naturale. Cel mult, munții pot întârzia , nu foarte mult înaintarea forțelor adverse…Până la urmă, tot în articol putem citi o teorie mai credibilă, legată de faptul că, nu atât munții noștri ar fi problema ci deciziile de la malta în urma cărora s-ar fi împărțit Europa între ruși și occident exact pe lin ia Carpaților (linia Hungtingtton)

      Apreciază

      Comentariu de cersipamantromanesc | 02/11/2019 | Răspunde


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: