CER SI PAMANT ROMANESC

Cuvant despre noi, romanii

COALIȚIA PENTRU FAMILIE – UN ULTIM APEL ÎN LEGĂTURĂ CU REFERENDUMUL PRIVIND REVIZUIREA CONSTITUŢIEI ROMÂNIEI


f_350_200_16777215_00_images_coalitia_pentru_educatie_1.jpg

 

 

COALIȚIA PENTRU FAMILIE ÎN ALERTĂ. UN ULTIM APEL.

Coaliția pentru Familie, organizația care a strâns semnături pentru inițiativa cetățenească de modificare a Constituției, acuză maniera „superficială și neprofesionistă” de organizare a referenumului.

Comunicat de presă

Comitetul de Inițiativă pentru promovarea propunerii legislative a cetățenilor privind revizuirea art. 48 alin. (1) din Constituția României, analizând datele existente până la acest moment pentru fiecare județ, precum și informațiile comunicate de cetățenii implicați în susținerea acestui demers, semnalăm evidența dovedită a faptului că ne aflăm în fața unui boicot generalizat al tuturor partidelor politice care au votat în Parlament legea de revizuire a Constituției României, ce face obiectul prezentului Referendum.
Pentru toți cei care au afirmat în mod fals, într-o campanie de dezinformare fără precedent de la Revoluția din 1989, că acest Referendum este al Partidului Social Democrat și al liderului său, Liviu Dragnea, devine acum evidentă, prin boicotul realizat la nivelul întregii țări de către PSD, falsitatea acestor afirmații.

Acesta este dovedit și prin maniera superficială și neprofesionistă în care Referendumul a fost organizat, astfel încât nici măcar date elementare privitoare la obiectul referendumului nu au fost comunicate publicului românesc.

Trebuie să înțelegem că ne aflăm în situația în care toate îndemnurile la vot ale bisericilor și cultelor creștine din România sunt boicotate de partidele politice, în ciuda declarațiilor oficiale ale liderilor politici ale acestora.

Campania masivă de dezinformare a întregului corp electoral român este dusă și astăzi, prin vectori politici, administrativi și mediatici, aflați sub influența partidelor politice.

Atragem atenția partidelor politice că cetățenii români sunt primii care au înțeles acest boicot politic, transmițându-ne efectele sale din fiecare județ din țară, fiind evidentă pentru toată lumea falsitatea declarațiilor publice ale liderilor în raport cu modul în care partidele au acționat în realitate.

Facem un ultim apel să înceteze imediat acest boicot politic generalizat la nivelul întregii țări, pentru că el este îndreptat direct și în primul rând împotriva creștinilor din România.

Comitetul de Inițiativă pentru promovarea
propunerii legislative a cetățenilor privind
revizuirea art. 48 alin. (1) din Constituția României

Publicitate

07/10/2018 - Posted by | LUMEA ROMANEASCA | , , , , , , , , ,

26 comentarii »

  1. Eu nu am auzit nimic de la voi pana acum in legatura cu ceea ce spuneti in acest apel si asta imi arata ca nici voi nu sunteti seriosi! Trebuia sa interveniti cel putin din momentul in care a fost facuta publica intrebarea din buletinul de vot! Daca voua vi se pare ca aceasta intrebare este una corecta referitor la tema referendumului va inselati amarnic! Eu n-am iesit la vot din acest motiv, intrebarea este ambigua, generala, referitoare la ceva ce a hotarat parlamentul asta nenorocit, nimic clar si la subiect! Multi oameni nici nu stiu ce se intampla in acest parlament pentru ca nu-i mai intereseaza, s-au saturat sa vada ca nu se face nimic pentru cetateni dar se face totul pentru clasa politica.
    Initiativa voastra este gresita pentru ca nu vizeaza efectul devastator, zic eu, asupra viitorului copiilor nostri si,implicit, asupra societatii, pe care il pot avea casatoriile intre homosexuali!
    Nu casatoria intre ei este problema ci faptul ca pot adopta copii! Asta e problema care poate afecta societatea nu casatoriile intre ei.
    In afara de formarea familiei casatoria este o institutie destinata sa protejeze interesele materiale a doi oameni care se unesc(pe viata) si a urmasilor lor, daca-i au! Atunci de ce le-am interzice acestor oameni sa se casatoreasca? Poate ca denatureaza valoarea si sensul cuvantului, asa cum il stim noi dar, in acest caz, trebuie gasita o solutie legala si pentru ei.
    In mod natural ei nu pot avea copii deci nu ar trebui sa-i aibe nici legal, prin adoptie!
    Asta e problema care trebuie rezolvata!

    Apreciază

    Comentariu de dan eugen | 07/10/2018 | Răspunde

    • Referitor la confuzia legată de întrebarea de la referendumul din 6-7 octombrie şi de ce întrebarea face trimitere la legea adoptată de Parlament şi nu supune nimic de familie/ căsătorie, explicaţia este una simplă, la mijloc nefiind vreo conspiraţie sau ignoranţă a puterii politice:

      1. Forma întrebării e stabilită prin lege, nu e la latitudinea organizatorului (Guvernul).
      Mai precis, Legea 3/2000, „legea referendumului”, prevede la articolul 7:
      „(1) Cetăţenii care participă la referendum au dreptul să se pronunţe prin „DA“ sau „NU“ la următoarea întrebare înscrisă pe buletinul de vot: „Sunteţi de acord cu legea de revizuire a Constituţiei României în forma aprobată de Parlament?”
      Cu alte cuvinte, indiferent de tema referendumului, dacă scopul e modificarea Constituţiei, întrebarea e una standard, stabilită încă din anul 2000.

      2. Nimeni nu mai poate adăuga ceva la legea de revizuire a Constituţiei. Ea a fost publicată în Monitorul Oficial, împreună cu avizul Curţii Constituţionale a României.
      Practic, nu există nici cea mai mică posibilitate ca întrebarea de la referendum să se refere la altceva în afară de articolul 48 din Constituţie.

      În ceea ce priveşte adopţia de copii de către cuplurile homosexuale, ar trebui să fiţi informat asupra faptului că familiile homosexuale nu sunt legale în România şi pe cale de consecinţă, nu e admisă înfierea de copii de către persoanele cu astfel de orientări sexuale. Aşadar, un referendum în acest sens este fără obiect.
      Referendumul de ieri a avut ca obiect clarificarea mentiunii din Constituţia ţării noastre în sensul menţionării exprese a faptului că prin familie se înţelege uniunea dintre un bărbat şi o femeie.
      În prezent familia e descrisă ca o uniune între doi soţi, fără a se menţiona sexul soţilor, fapt care se încearcă să fie exploatat de minoritatea LGBT, chiar dacă la Curtea Constituţională şi în legislaţia României, problema e tranşată şi rezolvată în sensul că nu sunt permise legal căsătoriile între persoane de acelaşi sex.
      Dacă referendumul de ieri ar fi trecut, ar fi făcut imposibilă modificarea legilor deja existente privind familia.

      Apreciază

      Comentariu de cersipamantromanesc | 08/10/2018 | Răspunde

      • Aceasta informare trebuia facuta inaintea referendumului pentru simplul motiv ca eu nu sunt singurul cetatean care nu stie aceste lucruri sau poate se stiu doar franturi si nu informatia coroborata asa cum mi-ati dat-o acum! Iar in legatura cu ceea ce face parlamentul va puteti da seama de cata incredere beneficiaza acesta ca sa poti lua de bun ce spun cei care fac parte din el!
        Cred ca daca populatia primea insistent macar aceasta informatie participarea la acest referendum era mult mai mare. Pot sa ma gandesc la o boicotare indirecta prin lipsa informarii pe fondul neincrederii in clasa politica!
        Va multumesc!

        Apreciază

        Comentariu de dan eugen | 08/10/2018

      • Informaţia corectă a fost sufocată de un val de dezinformări şi manipulări.
        Adăugaţi la asta faptul că marea masă a oamenilor de la ţară au încă vie în memorie haita de procurori care îi punea să jure pe Biblie pe capotele maşinilor după referendumul de demitere a lui Băsescu, că nu au fraudat procesul de consultare populară.
        Ce încredere să mai aibă acei oameni în valoarea democratică a unui referendum?
        Faptul că întrebarea de la referendum nu a fost tocmai clară nu a fost hotărâtoare în eşecul acestei consultări populare, tocmai pentru faptul că majoritatea oamenilor nu au ajuns la secţiile de votare şi nu au avut în mână buletinele de vot ca să poată să aprecieze nemijlocit.
        Pur şi simplu, aici a fost vorba de manipularea despre care am vorbit şi care a reuşit să-i facă pe români să absenteze de la referendum .
        Dacă ar fi să întrebăm concret pe cineva care nu a votat, de ce nu s-a prezentat la Referendum, am obţine pur şi simplu nişte răspunsuri absolut puerile…

        Apreciază

        Comentariu de cersipamantromanesc | 08/10/2018

  2. A republicat asta pe Octavpelin's Weblog.

    Apreciază

    Comentariu de octavpelin | 08/10/2018 | Răspunde

  3. Tara arde si baba se piaptana!

    Apreciază

    Comentariu de Anghel Radus | 08/10/2018 | Răspunde

  4. Ai văzut că NU este totul bine cu Românica, iar schimbarea vocabularului după cum bate vântul este doar un simptom al unor probleme mai grave de identitate şi respect de sine? Ai avut confirmarea la fix două săptămâni după disputa cu mine, dar văd că n-ai tras nicio concluzie.
    N-a fost bună informarea, nu e nicio problemă cu poprul, ţineţi-o tot aşa pe mai departe!
    Într-un articol scurt ai trecut peste problemă şi ţi-ai continuat ocupaţia obişnuită de preluare texte, cu precădere rusofobe.

    Apreciază

    Comentariu de BlogR Ikonoklast | 11/10/2018 | Răspunde

    • Care a fost articolul acela scurt? Cu care (sau cu ce) „poprul” nu a fost bună informarea şi peste ce problemă crezi că aşi fi trecut?
      Te înşeli dacă ai impresia că n-am tras nici o concluzie din dialogul cu d-ta.
      Prima şi cea mai importantă concluzie este aceea că nu ai proprietatea termenilor, ai o gândire complicată şi mai ales dovedeşti lipsă de respect faţă de ţara în care te-ai născut şi trăieşti.

      Apreciază

      Comentariu de cersipamantromanesc | 12/10/2018 | Răspunde

      • Era vorba despre concluzii de tras din prezenţa referendum şi despre situaţia de azi a românilor, nu despre mine. Ţi-am sugerat ideea că există poate o legătură, în străfundurile sufletului românesc, între uşurinţa „împrospătării” vocabularului după cum bate vântul şi manifestarea bizară de la referendum a acestui popor plin de „evlavie”, mâncător de homosexuali pe pâine pe internet şi în orice mediu, dar nu şi la vot.
        Legătură de genul că ambele fenomene au aceeaşi sursă (decurg din aceleaşi tare sufleteşti).
        Dar mi-ai confirmat: nici măcar nu ştii despre ce e vorba. Şi nici că te preocupă, nu ai apăsări. În schimb ai meschinăria să te iei de greşeli de dactilografie, de parcă despre asta ar fi vorba. Fiindcă veni vorba şi tot m-ai stârnit, în aceeaşi frază în care îmi reproşezi „poprul” scrii „aşi fi trecut”.
        Sper că e tot o simplă „eroare materială” şi nu o problemă de fond.
        Ai tupeul, în altă replică pe care mi-ai dat-o, să mă trimiţi la bibliotecă, după ce mi-ai preluat două articole fără măcar să întrebi înainte dacă sunt de acord.
        Să te ajut, nu de alta, dar la câte preiei (toate?), probabil nici nu-ţi aminteşti: https://cersipamantromanesc.wordpress.com/2018/06/26/minciuni-ardeleniste/
        şi aici: https://cersipamantromanesc.wordpress.com/2018/06/26/in-bizant-s-a-inventat-stampila/
        Se pare că acolo am avut „proprietatea termenilor”.
        Am o gândire complicată? Poate. Ţi se pare o jignire? Trist, pentru că a spune despre cineva că are o gândire simplă nu e neapărat un compliment. Ştii, simplu, cam aşa: românii e ortodocşi, americanii şi nemţii e buni, ruşii şi ungurii e răi, etc. Un univers simplu, cu articole clare, fără nuanţe, cu tuşe groase şi ale altora.
        Nu ştiu ce vârstă ai, dar nici măcar nu ai priceput că ţara în care m-am născut nu mai există (şi nu, nu e URSS). Acea ţară a dispărut, sau poate nici n-a existat decât în imaginarul familiei şi şcolii.
        Chestia care se numeşte azi România, nu are nicio legătură cu ţara în care m-am născut, cel puţin aşa cum am perceput-o eu. Este un fel de monstru Alien care a crescut în corpul acestei ţări şi, maturizându-se, a sfârtecat-o şi a ieşit la suprafaţă, arătându-şi hidoşenia lumii întregi.
        O fi ţara dumitale. A mea nu e.

        Apreciază

        Comentariu de BlogR Ikonoklast | 12/10/2018

      • Dacă nu e ţara d-tale România,binevoieşte să nu emiţi păreri jignitoare despre ea şi poprul ei.Nu cred că poţi face d-ta o apreciere legată de uşurinţa cu care noi, românii, asimilăm cuvinte străine în vocabular. Te-ai întrebat de ce s-au prezentat la vot atât de puţini unguri? E bizar felul în care judeci d-ta doar neparticiparea românilor la referendum. Nu cumva cauzele absenteismului sunt altele?
        Uneori emiţi păreri simpliste, chiar dacă gândirea d-tale e complicată.
        Pentru o mulţime de lifte străine,acest pământ a fost şi este foarte bun şi nu ştiu ce să mai facă să pună mâna pe el…

        P.S. Nu ţi-am reproşat acel „proprul”, pur şi simplu nu am priceput ce vrea să însemne acel cuvânt.

        Apreciază

        Comentariu de cersipamantromanesc | 13/10/2018

  5. Ete o să binevoiesc să emit. Dacă-ți place raiul ăsta colonial din care românii fericiți fug cu milioanele, la concurență cu sirienii, să-l stăpânești sănătos. Mie nu-mi place și o să continuu să o spun.
    În mintea dumitale îmbâcsită de ură etnică, ai găsit deja un vinovat pentru eșecul referendumului: ungurii! Apropo de gândirea simplistă care-ți place.
    Dumneata ești naționalist exact cum sunt homofobi ăia cu sudalma pe limbă tot timpul când e vorba de homosexuali, dar care nu s-au obosit să se ducă la vot. Adică atunci când trebuia să facă ceva concret, în afară de a scuipa sudălmi, au dispărut din peisaj.
    Din cauza liftelor străine, evident. Fără voia dumitale ai scris un adevăr: pseudo-homofobii s-au confomat la indicațiile primite de la Bruxelles, de la ambasade și multinaționale, adică de la lifte străine. Nu de la unguri.
    Nu știu ce să mai facă să pună mâna pe pământul patriei?
    Au pus de mult! Au pus mâna și pe pământ, și pe ce-i sub el, și pe ce-i pe el. Dacă erai un naționalist autentic, îți dădeai seama de lucrurile astea.
    Ceea ce aperi tu și numești România, nu este decât structura, instrumentul care le garantează controlul.
    Nici măcar coloniile de tip clasic, care se numeau pe față colonii, nu erau conduse decât la vârf de funcționari din metropolă. În rest, toată administrația colonială și de multe ori chiar armata erau populate de localnici. Altfel nu ar fi putut țări mici precum Anglia sau Franța să controleze imensitatea imperiilor coloniale pe care le aveau.
    Situația este aceeași la noi, doar un pic mai bine cosmetizată.

    Apreciază

    Comentariu de BlogR Ikonoklast | 13/10/2018 | Răspunde

    • Te invit să te abţii de la aprecieri deplasate, dacă doreşti să purtăm o discuţie în contradictoriu cât de cât utilă.
      Dacă nu-ţi place România, e treaba d-tale, dar nu se poate să nu ştii că sunt milioane de oameni cărora România le place şi se luptă să se stabilească aici.Inclusiv basarabeni.
      Prin urmare, las-o mai moale cu propaganda de doi bani şi cu invectivele.
      Nu ştiu de unde ai dedus d-ta că sunt stăpânit de ură etnică.
      Eu când vorbesc de liftele străine,vorbesc de invadatori,de neoamenii veniţi să prade, să violeze, să ucidă oameni nevinovaţi.
      Vorbesc aşadar de scursorile popoarelor din rândurile cărora au ieşit nemernicii care au făcut ce au făcut la noi.
      Pe astfel de nemernici îi dispreţuiesc, indiferent din ce neam fac parte.
      D-ta îi iubeşti, nu-i aşa?
      Atunci când ai pomenit de absenteismul la recentul referendum pentru familie, ai neglijat să te întrebi de ce proporţia celor care NU s-au prezentat la urne a fost mult mai mare printre minoritarii maghiari, comparativ cu cel al românilor.
      Cât despre acapararea unui număr mare de terenuri de către străini, vinovaţi sunt în primul rând cei care le vând şi abia în al doilea rând statul,care nu a împiedicat printr-un set de legi eficiente astfel de tranzacţii.
      Statele vecine şi în special Ungaria şi Polonia au găsit soluţia limitării drastice a înstrăinării pământului lor agricol, astfel încât unui străin îi este foarte greu să cumpere pământ în aceste ţări.

      În fapt, d-ta vorbeşti despre trădarea şi incompetenţa liderilor, făcând confuzie cu poporul.
      Nu te obligă nimeni să iubeşti România şi românii. Abţine-te totuşi de la ironii jignitoare. Un om serios nu foloseşte expresia depreciativă”Românika”.

      De asemenea încearcă să afli sensul corect al noţiunii de naţionalism, ideologia care susţine că o naţiune este un concept de identificare comună pentru un grup de oameni.

      Se deosebeşte de patriotism prin referinţa juridică şi ideologia politică: naţionalismul se referă la Dreptul strămoşesc, care defineşte comunităţile istorico-lingvistice („neamurile”), şi tinde a constitui statele pe bază etnică, cu o legislaţie inspirată din jus sanguinis

      Prin naţiune se înţelege o Comunitate stabilă de oameni, istoriceşte constituită ca stat, apărută pe baza unităţii de limbă, de teritoriu, de viaţă economică şi de factură psihică, care se manifestă în particularităţi specifice ale culturii naţionale şi în conştiinţa originii şi a sorţii comune.

      Naţionalismul şovin şi antiromânesc din anumite ţări foloseşte faptul că vorbitorii limbii române din afara României nu aparţin naţiunii politice române (adică nu posedă cetăţenia română) pentru a implementa ideea (atât la oamenii locului, cât şi în opinia internaţională) că aceştia nu ar aparţine neamului (etniei şi sferei culturale şi istorice româneşti), mergându-se până la negarea faptului că au aceleaşi origini şi că vorbesc aceeaşi limbă.
      Este cazul propagandei antiromâneşti din R.Moldova, Ucraina, şi mai nou din Serbia.
      D-ta spui că nu eşti naţionalist ci „statalist” ? Ce bazaconie mai e şi asta ?

      Apreciază

      Comentariu de cersipamantromanesc | 14/10/2018 | Răspunde

      • Nu eşti atent. Am scris „suveranist”, nu statalist. Asta înseamnă că îmi doresc o Românie suverană din motive obiective, utilitare. Nu pentru că românii sunt pui de daci, urmaşii lui Traian, poporul ales, popor genial, poporul latin într-o mare de slavi (deşi la vest nu sunt slavi) şi mai ştiu eu ce.
        Ci pentru că trebuie să ne apărăm interesele noi ăştia de aici, buni, răi, frumoşi, urâţi, cum om fi, pentru ca la Bruxelles sau Berlin n-au grija noastră ci dimpotrivă. S.U.E. spre exemplu reprezintă pur şi simplu sfârşitul. Este un concept mult mai periculos decât Rusia sau chiar Ungaria Mare, pentru că odată renunţându-se complet şi de bunăvoie la suveranitate, atâta câtă a mai rămas, se pierde ţara cu totul şi pentru totdeauna.
        Observ logica originală potrivit căreia cei care vând terenuri sunt primii de vină, nu statul, dar cei care nu s-au prezentat la referendum nu sunt ei de vină, ci statul sau clasa politică.
        Cât despre lideri, chiar referendumul a dovedit, cel mai recent, că poporul are dimpotrivă lideri mai buni decât merită. Păi cine credea că în ţara mâncătorilor de popo… pe pâine, era nevoie de propagandă ca să iasă lumea la vot contra lor? Ce fel de om e ăla care îi face tot timpul în fel şi chip, că nici nu pot să reproduc aici, dar la vot stă acasă, după care se vaită că l-a convins clasa politică să iasă la vot?
        Dragnea nici n-avea cum să iasă câştigător din chestia asta: dacă bloca, de ce bloca. Dacă a dat drumul, a politizat (deşi i se reproşează totodată că PSD n-a făcut campanie) şi mâncătorului de popo… pe pâine îi pute că referendumul a fost votat în parlament de PSD (dar dacă nu era, tot îi puţea PSD că de ce a blocat).
        Până şi Băsescu şi Sică Mandolină au votat şi au declarat că au votat DA. Păi până şi ăştia s-au dovedit mai buni decât 80% din români, care au stat acasă.
        Până la urmă, progresismul poate fi şi el o opţiune morală şi politică. Nu o împărtăşesc, dar e o opţiune. Dar românii nu sunt progresişti. Nu de-asta a picat referendumul. A picat în parte din nesimţire, în parte din obedienţă exact faţă de liftele străine de care ne plângem.

        Apreciază

        Comentariu de BlogR Ikonoklast | 14/10/2018

      • Crezi cumva că un naţionalist nu-şi doreşte o Românie suverană?
        Unde începe după ştiinţa d-tale „suveranismul” şi unde se termină, în raport cu naţionalismul şi patriotismul ?
        Da, cei care îşi vând pământurile strămoşeşti sunt vinovaţi.
        În teritoriile arabe ocupate de Israel, palestinienii care-şi vând pământul evreilor, sunt pur şi simplu executaţi.
        Acolo nu există o autoritate statală arabă care să împiedice vânzările, dar la noi statul ar trebui să se ocupe de problema asta şi să restricţioneze prin lege vânzările, aşa cum se întâmplă în alte ţări vecine.

        Aşa ar trebui să se întâmple şi la noi?

        Ce să ne facem atâta vreme cât hectarul de pământ va fi de 100000 de euro în Olanda şi 2000 de euro la noi,nu-i aşa că străinii vor fi tentaţi să cumpere pământul nostru,chiar şi cu 7-8 mii euro pe hectar, iar românii vor vinde într-o voioşie ?…

        Cât despre referendum, nu avem dreptul să emitem concluzii definitive şi generalizatoare despre civismul românilor, atâta vreme cât minoritarii noştri unguri au fost mult mai puţin interesaţi decât românii să meargă la vot.
        Fenomenul ăşta al absenteismului s-a întâlnit îm multe alte ţări, aşa că hai să o lăsăm mai moale cu acuzele.
        Vrei să-ţi dau o listă cu referendumurile eşuate în ultimii 20 de ani în Europa, ca urmare a absenteismuluila vot.

        În ceea ce priveşte chestia cu suveranitatea pierdută, poate aflu de la d-ta care este puterea colonială care ne domină?
        Chiar aşa , care să fie metropola colonială în faţa căreia noi ne închinăm ?

        Chiar nu ţi-e clar că românii sunt adepţi ai familiei tradiţionale ? Faptul că 92% din cei care s-au prezentat la vot şi au ştampilat opţiunea anti LGBT, nu cumva constituie cel mai bun exemplu de afirmare a dorinţelor acestui popor?

        În rest, dacă mi-a scăpat ceva , sunt sigur că îmi vei spune d-ta…

        Apreciază

        Comentariu de cersipamantromanesc | 15/10/2018

  6. Este interesanta discutia dvs. dar nu cred ca atinge punctul principal, cauza problemelor pe care le avem! Discutia este la un nivel destul de ridicat fata de nivelul de cultura al romanului de rand si cred ca majoritatea nu au habar despre multe probleme pe care le ridicati aici!
    Eu cred ca sunt foarte multi care ii dispretuiesc pe popo…(in principal pentru ca nu inteleg starea lor sau, si, de ce exista asemenea oameni)dar nu au iesit la vot din cauza neincrederii in clasa politica si spun asta bazat pe ceea ce am observat in jurul meu.
    Trebuie sa recunoastem ca majoritatea populatiei nu vede un asa mare pericol in existenta homosexualilor raportat la ceea ce ne expun actiunile politicienilor aflati sau nu la putere, de aceea acest referendum a fost perceput ca o incercare disperata a clasei politice de a mai salva cate ceva din reputatia lor deja muribunda!
    Coruptia este principalul factor de destabilizare si totul merge prost din cauza ei insa nimeni nu vrea sa discute in amanunt acest subiect! De ce? Pentru ca tentaculele ei au ajuns peste tot iar legile sunt doar pe hartie si cei implicati sunt bucurosi ca pot face ce vor! Cine credeti ca n-ar fi bucuros sa poata fura cateva milioane apoi sa faca, sau nu, cativa ani de puscarie si ramane cu averea pe care, poate, n-o putea castiga intr-o viata de munca cinstita! Iar cei care-i ajuta, aia mici , se multumesc cu firmiturile!
    Oamenii cinstiti sunt scarbiti si nu mai au sperante si, implicit, nu mai reactioneaza,iar lepadaturile isi continua activitatea!
    Pe acest fond se intampla toate!

    Apreciază

    Comentariu de dan eugen | 15/10/2018 | Răspunde

    • Cu siguranţă că la un absenteism atât de mare a contribuit şi teama insuflată oamenilor simpli de Procuatură după ultimul Referendum (acela de demitere a lui Băsescu).
      Să ne amintim cum erau oamenii aşteptaţi la ieşirea de la biserică şi puşi să jure de procurorii grăbiţi pe Bibliile de pe capota maşinilor, că nu au comis fraude la alegerile abia terminate…
      O altă cauză a absenteismului a fost cu siguranţă şi întrebarea greu de înţeles care s-a pus pe buletinele de vot.
      Oamenii au trebuit să răspundă cu „da” sau „nu” la întrebarea cel puţin bizară : „Sunteţi de acord cu Legea de revizuire a Constituţiei României în forma adoptată de Parlament?”. Pentru omul de rând întrebarea asta a fost cel puţin de neînţeles…
      Să spună „da” sau „nu” pentru ce !?

      Apreciază

      Comentariu de cersipamantromanesc | 15/10/2018 | Răspunde

  7. Păi, dacă dumneata nu ştii singur care sunt puterile coloniale care domină România, cine sunt aceia care au ajuns să ne spună şi cine ce funcţii să ocupe, ce trebuie să conţină legile noastre, cine a preluat capitalul întreprinderilor româneşti, prin ce mijloace şi la ce preţ, cine a avut închisori secrete pe teritoriul ţării şi are trupe azi aici, eu ce să-ţi mai scriu? Dumneata eşti naţionalist? Haida de!
    Întâmplarea face că cei care au făcut şi fac cele de mai sus au şi o problemă cu ungurii şi ruşii, principalele ţinte ale blogului dumitale, ajungi să-ţi pui şi mai multe întrebări despre naţionalismul dumitale.

    Apreciază

    Comentariu de BlogR Ikonoklast | 17/10/2018 | Răspunde

    • Nu se pune problema să fiu eu sigur care sunt puterile coloniale…Eu întreb care este metropola, dacă mulkţi spun că România este o colonie.Cărui imperiu aparţine colonia România?
      Faptul că economia este în mare parte dependentă de capitalul venit din alte ţări dă statut de colonie unei ţări ca a noastră?
      În SUA a penetrat masiv capitalul japonez.Este America o colonie japoneză? Sau poate chineză, dacă avem în vedere proporţia capitalului chinez care a pătruns în economia americană.
      În urmă cu două zile, preşedintele Iohannis, aflat în Italia, declara „Trebuie să depăşim gândirea naţionalist-izolaţionistă şi să creăm realmente o economie europeană puternică. Fără acest pas de integrare profundă a economiilor noastre, Uniunea Europeană nu va putea să păstreze locul de vârf pe care îl are în economia globală.” El a mai spus că Italia este cel de-al doilea partener comercial al României (aha, Italia e metropola!), doar în prima jumătate a acestui an, valoarea schimburilor fiind de aproape 8 miliarde de euro, cu peste 6% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

      „Este de apreciat faptul că se înregistrează o creştere remarcabilă a activităţii antreprenoriale a cetăţenilor români din Italia. Sunt zeci de mii de companii înfiinţate de români în Italia, cu activitate în diverse ramuri ale economiei italiene, precum construcţii, comerţ, industrie şi, sigur, diverse activităţi în servicii”, a afirmat el. Nu cumva este invers,şi Italia a ajuns colonia noastră?

      Nu popoarele maghiar şi rus sunt ţinta acestui blog, analizele se referă la politica dusă de-a lungul timpului,inclusiv în prezent, de conducerile acestor ţări vecine faţă de România şi români.
      Faptul că au existat închisori secrete ale CIA în unele ţări, nu înseamnă că acest fapt a dat statut de colonie ţărilor respective, care oricum erau aliate în plan militar ale Americii.
      Nu ştiu ce întrebări îţi pui d-ta în legătură cu naţionalismul meu şi de ce cuvântul naţionalist ar avea o semnificaţie negativă, dacă asta vrei să spui.
      Naționalismul,este ideologia bazată pe premisa că loialitatea și devotamentul individului față de statul național, depășesc alte interese individuale sau de grup.
      Naționalismul, tradus în politica mondială, implică identificarea statului sau națiunii cu poporul – sau cel puțin dorința de a determina întinderea statului conform principiilor etnografice.
      Principiul a fost general recunoscut ca un drept al fiecărei națiuni de a forma un stat – statul său.
      – Nu ești naționalist, dacă nu eşti și patriot.
      Citiţi definiţia dată de poetul român basarabean Grigore Vieru naţionalismului : http://www.povesti-pentru-copii.com/poezii-pentru-copii/grigore-vieru/sunt-nationalist.html

      Apreciază

      Comentariu de cersipamantromanesc | 18/10/2018 | Răspunde

      • Păi, dacă am ajuns la citate din Iohannis şi binefacerile capitalurilor străine, ce să mai vorbim … m-am edificat complet. Dacă eşti român şi nu vezi ce s-a întâmplat cu România şi românii în ultimii 29 de ani, atunci poţi să scrii fraze câte vrei despre naţionalism şi iubire de ţărişoară. Că nu eşti nici naţionalist şi nici patriot.

        Apreciază

        Comentariu de BlogR Ikonoklast | 18/10/2018

      • Cine a vorbit de binefacerile companiilor străine?
        Am subliniat numai că este lipsit de logică să demonizăm de-a valma activitatea lor.
        Nocivitatea companiilor străine apare numai atunci când conducerea ţării ţintă nesocoteşte interesul naţionalpentru în propriul avantaj .
        Colonialismul este cu totul altceva.
        El constă în dobândirea, organizarea, exploatarea, menţinerea si expansiunea într-un teritoriu, de către o putere politică dintr-un alt teritoriu.
        COLONIALÍSMUL este definit şi ca o politică de exploatare națională,economică, etc., dusă un stat colonialist, pentru a-și extinde sau exploata mai mult coloniile sale, politica de subjugare dusă de un stat în țara supusă influenței (adesea ocupaţiei) lui.
        Reprezintă de asemenea un sistem de relaţii inegale între puterea colonială şi colonie şi deseori între colonişti şi populaţia indigenă. Este aşadar cu totul altceva.
        De aceia am întrebat care spui d-ta că e puterea colonială? In trecut vorbeam despre puterile coloniale Ungaria, Austria,Rusia etc.

        Iohannis a vorbit despre un fenomen nou, acela de integrare a economiilor naţionale în cadrul confederaţiei economice numite Uniunea Europeană.
        Întâmplător ce a spus a fost corect şi nu văd de ce protestezi.
        Cât despre aprecierile pe care le faci d-ta în legătură cu patriotismul meu,asta chiar că mă amuză.
        Bine ar fi să laşi aprecierile astea fără nici o valoare şi să gândeşti cu capul d-tale.
        Poate ne spui şi care e puterea colonială (ţara)căreia ne-am închinat .

        Apreciază

        Comentariu de cersipamantromanesc | 19/10/2018

  8. Este posibil ca teama de procurori să fi jucat un rol, dar nu cred să aibă românii memorie atât de bună. Mai degrabă obedienţa faţă de Bruxelles.
    Iar dacă întrebarea a fost greu de înţeles, asta este consecinţa reformelor din educaţie de sub cerul şi de pe pământul ăsta românesc liber şi fericit al autorului blogului (de fapt, distribuitor de articole, nu autor). Reforme care au produs analfabetism funcţional în masă în Românica asta minunată.
    Întrebarea nu putea fi altfel. Aceasta este procedura de revizuire a Constituţiei: se supune votului popular proiectul legii de modificare.
    Dacă ar fi fost o simplă întrebare de principiu, gen „sunteţi de acord cu căsătoria între persoane de acelaşi sex?”, ar fi echivalat cu un fel de sondaj de opinie pe un eşantion foarte numeros, fără consecinţe juridice. Dacă aşa s-ar fi procedat, ar fi fost un simplu exerciţiu electoral cum a fost referendumul lui Băsescu privind reducerea numărului de parlamentari (parcă şi Parlamentul unicameral, nu?). La aşa ceva, nu m-aş fi dus, căci nu am niciun interes să particip la jocurile electorale ale unor partide.
    Tocmai faptul că a fost un demers cu consecinţe juridice (dacă reuşea), m-a convins să particip.

    Apreciază

    Comentariu de BlogR Ikonoklast | 17/10/2018 | Răspunde

    • Să fiţi sigur că acea acţiune în forţă a procuraturii după referendumul de demitere a lui Băsescu a lăsat urme adânci în rândul maselor.

      Apreciază

      Comentariu de cersipamantromanesc | 18/10/2018 | Răspunde

    • Da, Ikonoklast are dreptate. De aceea raman la parerea mea ca informarea despre acest referendum nu s-a facut cum trebuie. Eu sunt un cetatean obisnuit si nu am stiut despre aceasta procedura de revizuire iar acel proiect al legii de modificare trebuia adus in discutie mai in amanunt! Acum imi pare rau ca nu am fost la referendum dar, pe de alta parte, ma bucur daca esecul acestuia a adus daune gastii lui Dragnea!

      Apreciază

      Comentariu de dan eugen | 18/10/2018 | Răspunde

      • Informarea a avut şi ea rolul său, numai că să nu-mi spună nimeni că ţăranii nu au fost informaţi.
        Biserica le-a explicat multă vreme înainte despre ce e vorba.
        De asemenea şi restul populaţieia avut acces la televiziuni şi alte mijloace de informare în masă.

        Ciudat, dar în multe alte ţări europene referendumurile cu teme asemănătoare au înregistrat o prezenţă foarte scăzută
        Rămâne prin urmare să fie analizate alte fenomene:
        – lipsa de încredere în clasa politică şi apelurile ei mobilizatoare
        – suspiciunile care au rămas în populaţie după persecuţiile făcute de procuratură în urma referendumului pentru destituirea lui Băsescu.
        -Un rol l-a avut şi imprecizia întrebării puse pe bulteinele de vot.
        – Au mai fost şi presiunile conducerii UE care clama, evident fără rost,lipsa de toleranţă din societatea românească şi necesitatea referendumului.

        Peste toate acestea s-a suprapus şi starea de lehamite care s-a instalat în societatea noastră…

        Apreciază

        Comentariu de cersipamantromanesc | 19/10/2018


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: